اجرای ویندوز ۱۰  بر روی گلکسی اس ۸/ نوکیا 9 به دوربین با لنز کارل زایس مجهز می شود

هفته‌ بیست و یکم از سال2017 میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای دیگر از سال 2017 میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید. اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

تصویر جدید از وان پلاس 5 با دوربین دوگانه عمودی؛ خبری از خطوط آنتن نیست

در روزهای اخیر شایعات متعددی درباره پرچم‌دار وان پلاس شنیده‌ایم و نیز طرح‌های زیادی از طراحی آن دیده‌ایم. امروز هم تصویر دیگری از این محصول منتشر شده که به حذف خطوط آنتن از بدنه اشاره می‌کند.

چند روز قبل خبری به گوش رسید که کمپانی وان پلاس قصد دارد برای ساخت دوربین وان پلاس 5 با DxO همکاری کند. البته درباره نام محصول وان پلاس هم تردیدهایی وجود داشت که با انتشار تیزر آن، این تردیدها از بین رفت. نسخه پرچم‌دار کنونی وان پلاس، 3T نام دارد. اگر درباره عدم استفاده از شماره 4 برای این محصول سوال دارید، باید بگوییم که این موضوع به نامبارک بودن این عدد در کشور چین مربوط می‌شود. در کشور چین، عدد 4 به مرگ و بیماری اشاره دارد. تاکنون تصاویر و اطلاعات زیادی درباره وان پلاس 5 به فضای وب درز کرده که بعضی از آنها به دوربین عمودی افقی و برخی دیگر به چینش عمودی دوربین دوگانه با فلاش LED در بین دو لنز اشاره دارد. اما امروز تصویر جدیدی مشاهده شده که طراحی بهتری را نشان می‌دهد و پنل پشتی به دلیل نیود خطوط آنتن، ساده‌تر است. اسکنر اثرانگشت هم احتمالا در کلید هوم حاضر در پنل جلویی قرار گرفته است.

اما آخرین مشخصات فاش شده از این گوشی نشان از حضور نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی، پردازنده اسنپدراگون 835 و پردازنده گرافیکی آدرنو 540 دارد. برای خرید وان پلاس 5 دو انتخاب وجود دارد، یکی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی. در بخش دوربین هم هر دو لنز دوربین اصلی و نیز دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هستند.

سامسونگ گلکسی جی 7 (2016) و جی 5 (2017)مجهز به دوربین 13 مگاپیکسل و اثر انگشت حساس

سری J درمحصولات سامسونگ از اهمیتی استراتژیک برای مقابله این برند در طیف ارزان‌قیمت بازار با شرکت‌های چینی برخوردار بوده و میزان استقبال کاربران از این سری به خوبی به میزان موفقیت این سری اشاره دارد. چندی پیش اطلاعاتی در مورد یک گوشی جدید سری J با نام گلکسی J7 Max منتشر شد و امروز اطلاعات جدید به دو گوشی دیگر یعنی گلکسی J7 2017 و J5 2017 اشاره دارند. اطلاعات جدید در مورد این دو گوشی عکس‌هایی را نشان می‌دهد که J7 2017 و J5 2017 را در کنار معادل‌های سال گذشته یعنی J7 2016 و J5 2016 نشان می‌دهد. به عنوان نکته اول باید به این قضیه اشاره کرد که سامسونگ همچنان ظاهری قصدی برای ارتقا  حافظه داخلی این دو مدل ندارد و بار دیگر هر دو 16 گیگابایتی هستند. جدا از این مورد منفی آپدیت‌های مناسبی در این دو گوشی دیده می‌شود. گلکسی J7 2017 طبق این اطلاعات صفحه‌نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی با فناوری sAMOLED داشته و دوربین جلوی آن نیز 13 مگاپیکسلی است. دوربین پشتی نیز با اینکه هنوز 13 مگاپیکسلی ست اما دیافراگم آن بازتر بوده و اینک f/1.7 است. بدنه گوشی تمام فلزی و رم آن به 3 گیگابایت ارتقا یافته است. باتری از 3300 به 3600 رسیده و سنسور اثر انگشت و اندروید 7 نیز به آن افزوده شدند. در نهایت ورژن LTE دستگاه نیز از 4 به 6 رسیده است و این منبع قیمت 339 یورویی را برای این گوشی پیش‌بینی کرده است. در گلکسی J5 2017 صفحه‌نمایش 5.2 اینچی HD‌ تغییری نکرده اما دو دوربین 13 مگاپیکسلی به این رده نیز افزوده شدند. چیپ 8 هسته‌ای 1.6 گیگاهرتزی و سنسور اثر انگشت و اندروید 7 دیگر تغییرات J5 2017 را تشکیل می‌دهند. طبق اطلاعات این منبع این گوشی با قیمت 279 یورویی ارائه می‌شود.

اجرای ویندوز ۱۰ موبایل بر روی گلکسی اس ۸

امروز تصاویری از گلکسی اس ۸ منتشر شده است که اجرای ویندوز ۱۰ موبایل را نشان می دهد، ممکن است این تصاویر واقعی نباشد و فقط یک لانچر ساده باشد اما احتمال این نیز می رود که تصاویر واقعی باشد و یک گوشی جدید به سبد خرید مایکروسافت اضافه شود که دور از ذهن نیست.

در این تصاویر استارت، تنظیمات و استور ویندوز ۱۰ مشخص است و همین احتمال جعلی بودن تصاویر را بسیار کم می کند و به نظر می رسد این دستگاه در حال اجرای بروزرسانی کریترز باشد، این نکته را نیز فراموش نکنید که اسنپ دراگون موجود در گوشی گلکسی اس ۸ امکان اجرای کامل ویندوز را دارد و می تواند برنامه های Win32 را به خوبی اجرا کند. در حال حاضر قدرتمندترین گوشی ویندوز ۱۰ موبایل HP Elite X3 است و به نظر می رسد این گوشی و گوشی های دیگر مایکروسافت لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ اکس ال در صورت صحت این خبر باید جای خود را به بردار بزرگتر خود یعنی گلکسی اس ۸ بدهند. ما نیز مانند شما کاربران وینفون امیداوریم این خبر واقعی باشد و بالاخره شاهد یک گوشی جدید در میان خانواده ی ویندوزی تلفن های هوشمند باشیم.

نوکیا 9 به پردازنده اسنپدراگون 835 و دوربین با لنز کارل زایس مجهز خواهد بود

بر اساس شایعات، نوکیا ۹ پرچم‌دار آتی نوکیا خواهد بود و از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند که ۶ گیگابایت حافظه رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این محصول از نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع OLED بهره می‌برد که وضوح تصویر QHD ارائه می‌کند. گفته می‌شود نوکیا ۹ از OZO Audio بهره می‌برد که در این صورت، اولین محصولی خواهد بود که به چنین قابلیتی مجهز است. در بخش پشتی این دستگاه دوربین دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس قرار دارد و در بخش جلویی آن شاهد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستیم. از سایر قابلیت‌های نوکیا ۹ می‌توان به اسکنر عنبیه اشاره کرد. سیستم عامل این دستگاه نسخه ۷.۱.۲ اندروید نوقا است. این پرچم‌دار جدید از یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و استاندارد IP68 دریافت کرده و این بدان معنا است که در برابر آب و گردوغبار مقاوم است. با وجود اینکه بسیار مایل هستیم تمام مشخصات فوق مربوط به پرچم‌دار آتی نوکیا باشد؛ اما باید توجه داشت که خیلی نمی توان اعتماد کرد.

قیمت و زمان عرضه ال جی جی 6 در ایران اعلام شد


پرچمدار ال جی هم بالاخره در حال رسیدن به کشور ماست و امروز شرکت مدیاپردازش با ارسال بیانیه خبری خود برای دیجیاتو، اعلام کرد که ال جی جی 6  وارد بازار ایران می شود و کاربران علاقمند به این پرچمدار کره ای می توانند جهت خرید آن اقدام کنند.

بر این اساس، جی 6 به همراه گارانتی طلایی ۲ ساله در ایران به فروش خواهد رسید.شرکت مدیاپردازش تصمیم دارد توسط فروشگاه اینترنتی دیجیکالا عرضه ال جی جی 6 را آغاز کرده و به کاربرانی که به شکل اینترنتی این پرچمدار را تهیه می کنند، هدایای خاصی ارائه دهد.

شرکت وارد کننده محصولات ال جی همچنین اشاره می کند که این نوع فروش پایدار نیست و پس از مدت کوتاهی، کاربران می توانند به شکل حضوری یا از طریق دیگر فروشگاه های اینترنتی اقدام به خرید پرچمدار جدید کره ای کنند.

ال جی جی 6، در سه رنگ مشکی، نقره ای و سفید و با قیمت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار ایران قدم خواهد گذاشت.

کد خبر 306738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.