پای حرف مردم در طرح تعریض پل فلزی ...

همراهی و همیاری شهروندان منطقه یک و ۵ باعث شد تا طرح تعریض پل فلزی به سرعت اجرایی شده و از بار ترافیک خیابان های اطراف آن بکاهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پل فلزی نام پلی بر روی زاینده رود بین مناطق ۱ و ۵ اصفهان است که خیابان بهشتی را به خیابان حکیم نظامی مرتبط می‌کند. تاکنون ۶ پل بر روی رودخانه زاینده رود احداث شده که این پل، اولین پلِ تمام فلزی است که بر روی زاینده رود ساخته شده است. 

پس از ورود اولین خودروها به ایران، راهی جز گذر از روی پل‌های تاریخی به منظور عبور از اصفهان وجود نداشت. همین امر باعث به فکر افتادن مسئولان وقت برای ساخت پلی با استحکام بیشتر شد. در سال ۱۳۲۷ هجری شمسی کلنگ ساخت این پل زده شد و در سال ۱۳۳۸ و با هزینه ۵۵ میلیون ریال افتتاح شد.

محسن ابراهیمی از شهروندانی است که در محدوده پل فلزی زیاد رفت و آمد می کند «قبل از تعریض این پل ، ترافیک شدید بود و الان با توجه به اینکه در تعریض این پل هیچ درختی قطع نشده است محلی هم برای عابران پیاده در نظر گرفته شده که به تفرجگاهی برای مردم شده و ترافیک هم سبک تر شده است.»

امیر ایزدی یکی دیگر از شهروندان اصفهانی است که در این باره می گوید: «این پل پس از تعریض نمای جالبی پیدا کرده به طوری که هرکسی دست به دوربین می شود و عکس و فیلمی از این فضای زیبا به یادگار برمی دارد. پل های اصفهان از لحاظ تاریخی و زیبایی مورنظر شهروندان قرار دارند و پل فلزی هم نسبت به قبل بسیار زیبا تر شده است»

هادی کریمی نیز که از ترافیک سنگین شهر گله مند است، می گوید: « اقداماتی مثل تعریض پل ها مثل پل فلزی کمک زیادی به بهترشدن ترافیک در شهر می کند و باید شهرداری از این دست اقدامات که آسایش مردم را به همراه دارد بیشتر در شهر اجرا کند.»

امروزه پل فلزی حال و هوای بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است به گونه ای که تعریض آن از یک سوی باعث روان سازی ترافیک شهری در این بخش شهر شده و از سوی دیگر نورپردازی و زیبا سازی آن جلوه بی نظیری پیدا کرده است به نوعی که رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده است. با توجه به اینکه شهر یک موجود زنده بوده و روز به روز در حال گسترش است به نظر می رسد اقدامات از این دست نیز باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد.

کد خبر 306687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.