تعریض پل فلزی روان سازی ترافیک خیابان های حاشیه زاینده رود را به دنبال دارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تعریض پل فلزی در روان سازی ترافیک خیابان های حاشیه رودخانه از جمله خیابان شهید مطهری نقش عمده ای ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در مراسم بهره برداری از پروژه تعریض پل فلزی اظهارکرد: در مسائل ترافیکی شمال- جنوب رودخانه زاینده رود، دسترسی ها محدود بوده و طی دو دهه گذشته ارتباطات شمال و جنوب به جز پل غدیر تفاوت چندانی نداشته است.

وی ادامه داد: بر این اساس اصلاحیه ظرفیت پل های موجود در دستور کار قرار گرفت که در مرحله اول تعریض پل وحید انجام شد، پس از آن تعریض پل بزرگمهر به سرانجام رسید و امروز شاهد سومین گام با تعریض پل فلزی هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان عنوان کرد: این تعریض در روان سازی ترافیک محدوده بوستان سعدی، بوستان ملت و خیابان های حاشیه رودخانه از جمله خیابان های شهید مطهری و حکیم نظامی نقش عمده ای ایفا خواهد کرد.

وی افزود: محور حکیم نظامی و شهید بهشتی به کاشانی یکی محور های اتوبوس های تندرو و تراموا در آینده نزدیک خواهد بود و در همین راستا در تعریض پل فلزی، ۷ متر مسیر ویژه اتوبوس پیش بینی شده است که با این فعالیت ها شبکه حمل و نقل عمومی در منطقه ۵ تکمیل تر خواهد شد.

صلواتی یاد آور شد: با تعریض پل فلزی حدود ۳۰ درصد بر ظرفیت تقاطع های جنوب و شمال پل فلزی افزوده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در آینده به سمت افزایش ظرفیت پل آذر و پل فردوسی خواهیم رفت، در کنار اینکه طراحی پل هفتم بر روی رودخانه که امتداد بزرگراه شهید کشوری به سمت ارغوانیه می رسد هم در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

کد خبر 306642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.