فازدوم «صائبیه» امسال اجرایی می شود/ایجاد جاذبه تاریخی برای دوستداران فرهنگ

مدیر منطقه یک شهرداری با اشاره به اینکه فاز دوم «صائبیه» اصفهان امسال اجرایی می شود از بودجه ۴۰۰میلیون ریالی برای تکمیل این پروژه خبرداد.

به گزارش ایمنا، اصفهان از دیرباز خاستگاه فرهنگ و تمدن بوده است به طوری که در جای جای آن یاد نشانه هایی به یادگار مانده که آن را به حق به موزه شهری بزرگ بدل کرده است. در این میان آرامگاه شاعران و ادبای فارسی زبان به شهر جلوه خاصی بخشیده است. یکی از این شاعران بزرگ، صائب تبریزی است که در دستور کار مرمت و بازسازی به وسیله شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

به گفته حمید عصارزادگان، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان طرح جامع «صائبیه» به منظور تبدیل مقبره صائب به جاذبه ای تاریخی برای شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اطراف محوطه مقبره صائب نیازمند بازگشایی است، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این مجموعه را مورد توجه قرار دهیم، نیاز است دسترسی مجموعه صائب به خیابان های اطراف بازشود و مقبره صائب در محوریت قرار گیرد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان عنوان کرد: آرامگاه صائب پتانسیل این را دارد که به مکانی در ردیف سعدیه و حافظه قرار گیرد و به مکانی مناسب برای دوستداران این شاعر نامدار، علاقه مندان به شعر و ادب پارسی و گردشگران تبدیل شود.

وی با اعلام اینکه  این پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال تکمیل می شود، اضافه کرد: در همین راستا مرمت مقبره صائب در خیابان صائب حدفاصل خیابان بهشتی تا پل شیری با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تکمیل شد.

وی با اشاره به تکمیل فاز اول پروژه بازسازی آرامگاه شاعر برجسته «صائب تبریزی» در هفته نکوداشت اصفهان، خاطر نشان کرد: فاز دوم این پروژه که شامل محوطه سازی و ایجاد سردرب است، امسال انجام می شود.

کد خبر 306394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.