تسلیت مردم فرایبورگ در پی حادثه تروریستی داعش

مردم شهر فرایبورگ با گذاشتن شاخه های گل در کنار نماد اصفهان در این شهر، شهادت تعدادی از مردم ایران را در واقعه تروریستی داعش تسلیت گفتند.

به گزارش ایمنا، شهرهای خواهر خوانده اصفهان همواره به عنوان نمادهای همبستگی بین ملت ها و مسئولان شهری معرفی شده اند. یکی از شهرها، فرایبورگ است که نقش «برج قوس‌نشان فلکی ماه آذر» به عنوان نمادی از اصفهان در مقابل ساختمان شهرداری این شهر ایجاد شده است.

علیرضا مساح، مسئول دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده های اصفهان در همین ارتباط گفت: تعدادی از مردم فرایبورگ در کنار نماد اصفهان شهادت تعدادی از مردم ایران را در واقعه تروریستی داعش تسلیت گفته و شاخه های گلی در آن محل قرارداده اند.

فرایبورگ هشتمین شهر دنیاست که خواهرخوانده‌ «اصفهان» شده است. از جمله دلایل خواهرخواندگی اصفهان با فرایبورگ را می‌توان شهرت آن به‌عنوان یک مرکز فرهنگی دانست. از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرایبورگ، وجود جلوه‌هایی از یک شهر بزرگ جهانی و ارائه‌ی نمادهایی از شهرهای کوچک قدیمی است. همچنین کلیسای جامع باشکوهی متعلق به قرن ۱۲ میلادی در این شهر قرار دارد.

هرساله گروههایی به شکل گردشگر یا هنرمند یا متخصص در بین این دو خواهرخوانده جابجا می شوند که تاثیر بسزایی در شناخت شهروندان از این دو شهر دارد.

براساس قرارداد خواهرخواندگی که در زمینه‌های مختلفی مانند فرهنگی، اجتماعی و عمرانی بسته می‌شود، شهرهای یادشده پذیرای هیئت‌های زیادی خواهند بود. در نتیجه‌ی این دیدارها، تحولاتی در شهرهای تاریخی به‌وجود می‌آید و تلاش می‌شود، با اعزام گروه‌های کارشناسی، هر دو شهر از تجربه‌های یکدیگر استفاده کنند.

کد خبر 306197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.