آیت الله مستجابی از بازماندگان دودمانی اصیل در عالم اسلام است

آیت الله العظمی مظاهری پیامی را جهت برپایی مراسم نکوداشت و تجلیل از آیت الله سید مرتضی مستجابی ارسال نمودند.

به گزارش ایمنا، بخش اول متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال امیرالمومنین و امام المتقین علی ابن ابیطالب (ع): «من وقّر عالما فقد وقّر ربه»

اکنون که به توفیق الهی در این آیین گرامی و در شب میلاد خجسته سبت پیامبر اکرم، حضرت امام مجتبی علیه آلاف التحیت و الثناء، از مقام یکی از فرزندان رسول خدا و شخصیتی برجسته و عالمی جلیل یعنی آیت الله آقای حاج مرتضی مستجاب الدعواتی، دامت برکاته تکریم و ت می گردد، ضمن اظهار تشکر از پدیداوردندگان محترم این آییت و شما شرکت کنندگان عزیز در این محفل صدر سخن را به کلام بلند امیر بیان، علیه افضل صلوات الله زینت می بخشم، که هرآنکه عالمی را تکریم نماید بی گمان، پروردگار او را حرمت نهاده است. از اینرو برپایی اینگونه محافل خجسته در حکم سپاس از خداند سبحان جلت عظمته خواهد بود، چراکه همه تکریم ها و سپاس ها به ذات ذولجلال او باز می گردد، چرا که همه تکریم ها و سپاس ها به ذات ذوالجلال او بازمی گردد که همه ما و همه گذشتگان و آیندگان و همه عالمیان در برابر او هیچیم و کمتر از هیچ.

ویژگی و سجیت شخصیتی که در این گرامی شب از سوی شما دوست داران و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مورد تجلیل واقع شده‌اند، در همین است که با همه جایگاهی که در طی ۹ دهه از زندگی مبارک پرفراز و نشیب خود در میان اقشار گوناگون اجتماع، به لطف الهی داشته و دارند، خود را در آستانِ بی کران پروردگار بی همتا، بنده‌ای همواره محتاج به فضل الهی می‌شمرند. و کفی به فخرا...

معظم‌له یکی از تربیت‌یافتگان و بازماندگان دودمانی اصیل در عالم اسلام هستند، خاندانی کم نظیر که آوازه شهرت نیکوی علمی،عملی، معنوی و اخلاقی آنان، سابقه‌ای کهن و یپشینه‌ای چندصدساله دارد و بزرگانی در این دودمان علم وشرف، پرورش یافته‌اند که هر یک منشا تاثیرات بزرگ در حوزه‌های مقدس علمیه از جبل عامل تا نجف اشرف و از آنجا تا مشهد مقدس و تا قم و اصفهان و سایر بلاد اسلامی و نیز مایه افتخار و اعتزاز این حوزه‌های بزرگ شیعی بوده‌اند.

شخصیت جلیلی که در این محفل گرامی تکریم ایشان را وجهه همت خود ساخته‌اید، علاوه بر این شرافت کم‌نظیر نَسَبی، خود از شرافت‌های جسمی والایی برخوردارند، روح صفا، وفا، مردانگی و جوانمردی این عالم جلیل سالیان درازی است که باعث شده است تا سخا، مروت، احسان و فتوت ایشان در افواه خاص وعام افتاده است و همگان از این روحیات تحسین برانگیز جناب ایشان به نیکی یاد می‌کنند.

سابقه حضور ممتد ایشان در حوزه‌های علمیه نجف اشرف، اصفهان و تهران در کنار این روحیات بلند، مایه حرمت و پدید آمدن جایگاهی هم در نزد مراجع عظام و علمای اعلام، خواص حوزه‌های علمیه و هم در نزد عموم طبقات مختلف مردم در طی ۹ دهه اخیر بوده و این نیز از فضل و عنایت خداوند است که ایشان در میان خاص و عام محبوب و مورد احترام ویژه اند.

همراهی معظم له با شخصیت بزرگی همچون مرحوم آیت‌الله حاج سید ابوالقاسم کاشانی، در عرصه سیاست و مبارزه طاغوت و تلاش برای تحکیم ارزش‌های دینی و تثبیت حقوق ملی مردم گوشه‌ای دیگر از ابعاد شخصیت ایشان است و بی شک تجارب ایشان در این عرصه که آمیخته با روح مروت، فتوت و همراه با نقد و تحلیل منصفانه است برای همه فعالان در عرصه خطیر سیاست راهگشا و عبرت آموز است.

محفل انس وسخن گرم ایشان چون از دل برمی‌آید بر دل می‌نشیند،«العالم یَنظُر بقلبه و خاطره»، خاتمت این مقال چون صدر آن کلام بلند و دلنشین امیرالکمومنین (ع) آراسته گردید. دوام، سلامت و طول عمر با برکت و استمرار نشاط روحی این عالم بزرگوار را از پیشگاه حضرت حق تعالی مسئلت کرده و از همه شما عزیزان و متصدیان برگزاری این آیین صمیمانه، تقدیر و تشکر می‌کنم./

کد خبر 306139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.