اقتصاد ایران امسال ۴ درصد رشد می‌کند

بانک جهانی در گزارش ماه ژوئن (خرداد) «چشم انداز اقتصادی جهان» پیش بینی کرد: سال ۲۰۱۷ اقتصاد کشورمان ۴ درصد رشد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک جهانی که در گزارش ماه ژانویه خود، نرخ رشد اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷ را ۵.۲ درصد پیش بینی کرده بود، این پیش بینی را در گزارش جدید خود اصلاح و آن را کاهش داده است.

بانک جهانی علت پیش بینی رشد اقتصادی کمتر برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷ را به وضع تحریم های جدید آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ نسبت داد و نوشت، تحریم های جدید می تواند با نگران ساختن سرمایه گذاران، سرمایه گذاری خارجی در کشورمان را به تاخیر اندازد.
به گزارش ایرنا، اوایل فوریه ۲۰۱۷، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی علیه ۱۳ فرد و ۱۲ نهاد مرتبط با ایران را به مورد اجرا گذاشت و مدعی شد این تحریم ها در ارتباط با برنامه موشکی ایران است.
بر اساس گزارش جدید بانک جهانی، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۴ معادل ۴.۳ درصد و در سال ۲۰۱۵ معادل منفی ۱.۸ درصد بوده است.
بانک جهانی همچنین نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۶ را معادل ۶.۴ درصد تخمین زده است.
بنابراین گزارش، بانک جهانی انتظار دارد، ایران در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب رشدی معادل ۴.۱ و ۴.۴ درصد را تجربه کند. این در حالی است که بانک یاد شده در گزارش ماه ژانویه خود نرخ رشد اقتصادی کشورمان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را به ترتیب ۴.۸ و ۴.۵ درصد پیش بینی کرد.

کد خبر 305868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.