من ضمانت بیاتی را نکرده بودم/ هنوز خبری از وزنه‌بردار اصفهانی نشده

پیشکسوت اصفهانی وزنه‌برداری گفت: هر وزنه‌بردار برای کسب جواز حضور در مسابقات جهانی وزنه‌برداری پیشکسوتان باید در مسابقات قهرمانی کشور صاحب رکورد شود و همچنین آزمایش دوپینگش هم منفی باشد در غیر این‌صورت اجازه شرکت در این تورنمنت به او داده نمی‌شود.

مرتضی سیف‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد عدم بازگشت احسان بیاتی وزنه‌بردار اصفهانی به همراه تیم ملی از مسابقات جهانی وزنه‌برداری پیشکسوتان در نیوزلند، اظهار کرد: هر سال به عنوان سرپرست همراه تیم در این مسابقات شرکت می‌کردم اما امسال برای دیدن پسرم به استرالیا سفر کرده بودم و نتوانستم تیم را برای حضور در مسابقات جهانی وزنه‌برداری پیشکسوتان در نیوزلند همراهی کنم.

وی گفت: از موضوع عدم بازگشت احسان بیاتی اطلاعی نداشتم و زمانی که به ایران برگشتم باخبر شدم بیاتی به همراه تیم ملی کشورمان به ایران بازنگشته و در نیوزلند مانده است.

سیف‌زاده ادامه داد: تا یک روز بعد از بازگشت تیم ملی به ایران، تلفن همراه بیاتی روشن بود و در تلگرام برایش پیغام گذاشتم که من مثل پدر تو هستم، اشتباه می‌کنی، نیوزلند بهشت برین نیست و فریب نخور. تو اینجا شغل، زندگی، خانواده و فرزند داری و در نیوزلند به به سختی و بدبختی می‌افتی و از همه مهم‌تر اینکه زبان انگلیسی بلد نیستی و برگرد. اما بیاتی جوابم را نداد و حتی پیغامم را هم نخواند.

پیشکسوت وزنه‌برداری اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا بنا به گفته علیرضا شیخ‌الاسلامی مربی و سرپرست تیم ملی وزنه‌برداری، احسان بیاتی را برای حضور در مسابقات جهانی وزنه‌برداری پیشکسوتان نیوزلند معرفی کرده‌ است، خاطرنشان کرد: چنین چیزی نیست. هر وزنه‌بردار برای حضور در این مسابقات باید در رقابت‌های قهرمانی کشور صاحب رکورد شود و پس از انجام آزمایش دوپینگ و منفی بودن جواب آن برای شرکت در این رقابت‌ها انتخاب می‌شود.

سیف‌زاده اضافه کرد: هر ورزشکار پس از انتخاب باید مبلغی را به‌عنوان ورودی پرداخت کند که فکر می‌کنم برای این مسابقات حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان باید پرداخت می‌کردند. همچنین برای ضمانت نیز باید سفته بگذارند و تا جایی که می‌دانم احسان بیاتی سفته ۱۰۰ میلیون تومانی به‌عنوان ضمانت به فدراسیون داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بیاتی در مسابقات قهرمانی کشور نتوانسته بود رکود بزند یا آزمایش دوپینگ او مثبت بود حتی اگر من هم به‌عنوان پیشکسوت او را به این مسابقات معرفی می‌کردم، باز هم نمی‌توانست در این تورنمنت شرکت کند. ورزشکاران باید از طرف هیأت مربوطه برای حضور در این رقابت‌ها معرفی شوند.

پیشکسوت اصفهانی وزنه‌برداری در مورد پیگیری خانواده بیاتی در این خصوص، تصریح کرد: همان روز اول با همسر بیاتی تماس گرفتم که حال خوشی نداشت و از شدت نگرانی در بیمارستان بستری شده بود. فردای آن روز برادر همسر بیاتی با من تماس گرفت و اظهار کرد که تکلیف داماد ما چیست و آیا ما برای طلاق خواهرم اقدام کنیم؟ اما از آن روز به بعد دیگر تماسی با خانواده او نداشتم‌ و پیگیر مسئله نشدم چون عملاً من در هیأت هیچ فعالیتی ندارم. خانواده بیاتی هم دیگر خبری به ما ندادند.

سیف‌زاده خاطرنشان کرد: با وجود این اتفاق به فدراسیون پیشنهاد کردم از این به بعد به جای گرفتن سفته از ورزشکاران به‌عنوان ضمانت‌نامه، وثیقه ملکی از ورزشکاران گرفته شود که معتبرتر باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم فدراسیون می‌تواند سفته ۱۰۰ میلیون تومانی بیاتی را به اجرا بگذارد و که برایش دردسرساز می‌شود.

پیشکسوت اصفهانی وزنه‌برداری اذعان کرد: بیاتی واقعاً اشتباه کرد. من به اکثر کشورهای دنیا سفر کرده‌ام. استرالیا و نیوزلند به‌ هیچ عنوان پناهنده نمی‌پذیرند و بیاتی را پس از اتمام مدت ویزایش برمی‌گردانند یا اگر او را بپذیرند به جزیره گینه یا جزیره دیگری می‌فرستند.

سیف‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا بیاتی در گذشته حرفی از رفتن به خارج از کشور زده بود، عنوان کرد: بیاتی ۶ دفعه با من به خارج و کشورهایی از جمله آلمان، یونان، فنلاند و استرالیا سفر کرده بود اما هیچ وقت حرفی از رفتن به خارج و ماندن در میان نبود.

وی اضافه کرد: احسان بیاتی بسیار کم‌حرف، مظلوم و ورزشکار خیلی خوبی بود و هیچ‌کس باور نمی‌کرد این کار را انجام دهد. امیدوارم سرعقل بیاید، به اشتباهش پی برده و سر زندگی‌اش برگردد چراکه اگر بماند شغلش را هم از دست می‌دهد.

پیشکسوت اصفهانی وزنه‌برداری گفت: بیاتی کارمند ذوب‌آهن است. سعید آذری هم به او خیلی کمک کرده بود و به‌عنوان کمک مربی تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن هم فعالیت داشت و هر سال نیز با کمک‌های مادی سعید آذری در چنین مسابقاتی شرکت می‌کرد.

کد خبر 305777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.