ورزش پهلوانی مهم‌تر از ورزش قهرمانی است/ بازگشت اصفهان به شهر دوچرخه‌ها

شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهری اصیل و تاریخی با هویت غنی است در شهرهای قدیمی ورزش پهلوانی مهم‌تر از ورزش قهرمانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد عصر چهارشنبه در دیدار با محمد صبور رییس فدراسیون سه‌گانه، «جاستین سوک وون پارک» رئیس، ویجیتر سیتی ناوین دبیر و دیگر اعضای هیأت اجرایی کنفدراسیون سه‌گانه آسیا، اظهار کرد: اصفهان یکی از شهرهای تاریخی نه تنها در کشورمان بلکه در جهان است و در چهار دوره به‌عنوان پایتخت کشور بوده که سه دوره آن به‌صورت پشت‌سرهم در دوره‌های آل‌بویه، سلجوقیان و صفویان بوده است.
وی ادامه داد: اصفهان از گذشته‌های دور مهد ادیان و اقوام بوده و مردمان اقوام و ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کردند و در محلی به‌نام «صفاخانه» مباحث علمی و فرهنگی مطرح می‌کردند و در حال حاضر نیز شهر اصفهان به‌عنوان "دبیرخانه گفتگوی ادیان و اقوام" مطرح است و مردمان با دین‌های مختلف و اقوام متفاوت همنشینی و همزیستی بسیار زیبا و مسالمت‌آمیزی با هم دارند.
جمالی‌نژاد افزود: اصفهان از شهرهای ریشه‌دار با پیشینه بسیار قدیمی است که یکی از شهرهای نقش‌آفرین در مسیر جاده ابریشم بوده است.
وی تصریح کرد: در اطراف شهر اصفهان و در کل در استان اصفهان بیش از ۲۰ هزار جاذبه تاریخی وجود دارد و تنها در شهر اصفهان ۲ هزار و ۲۰۰ جاذبه تاریخی منحصر به‌فرد وجود دارد که شاید خیلی از توریست‌ها و گردشگرانی که به اصفهان سفر می‌کنند تنها بتوانند به اندازه انگشتان دست از جاذبه‌های تاریخی شهر اصفهان دیدن کنند.
شهردار اصفهان بیان کرد: ورزش‌های بومی- محلی جزو میراث معنوی شهر اصفهان است و اصفهان زادگاه بسیاری از ورزش‌های محلی مثل ورزش چوگان است و میدان نقش جهان که میدان اصلی شهر است در اصل میدان چوگان بوده است. در حال حاضر به مناسبت‌های مختلف ورزش‌های قدیمی را در شهر اصفهان احیا می‌کنیم.
وی اضافه کرد: پیشینه قدیمی و تاریخچه بسیار غنی اصفهان وظیفه ما را در حوزه مدیریت شهری سخت می‌کند. نگاه و رویکرد ما باید متفاوت باشد. رویکردی که شهرداری اصفهان برای همه مسائل و ورزش درنظر دارد رویکرد دانش‌مبنا و دانش‌محور است.
شهردار اصفهان افزود: در مدت ۲ سال اخیر اصفهان عناوین بسیار خوب جهانی را در ورزش کسب کرده است.
جمالی‌نژاد عنوان کرد: اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست و اخیراً توسط یونیسف به‌عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شد. همچنین به دلیل «گفتگوی ادیان و اقوام» به عنوان شهر دوستدارهای دوستی معرفی شد و به عنوان مرکز منطقه‌ای شهرهای دانش‌محور انتخاب شده است.
وی افزود: اصفهان اولین شهری است که در منطقه بعد از مکه مکرمه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد. اصفهان در کشور به عنوان پایتخت ورزش‌های پهلوانی شناخته شده است.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در شهری قدیمی و تاریخی که هویت بسیار غنی و اصیل دارد به مراتب ورزش پهلوانی از ورزش قهرمانی مهم‌تر است. خوشبختانه شهرداری اصفهان توجه ویژه‌ای به ورزش هم در حوزه همگانی و هم در حوزه ورزش حرفه‌ای دارد.
جمالی‌نژاد تأکید کرد: اصفهان از معدود شهرهای کشورمان است که به‌غیر از اداره‌کل ورزش و جوانان، دارای سازمان ورزش شهرداری است که موضوعات ورزشی را دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: سازمان ورزش شهرداری اصفهان متولی ورزش همگانی است و از ورزش‌های حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند.
جمالی‌نژاد عنوان کرد: مجموعه شهرداری به‌خصوص مدیران آن از علاقه‌مند به ورزش هستند. خودم هم در کنار ورزش‌های رزمی به دوچرخه‌سواری نیز علاقه زیادی دارم و به همین دلیل قصد داریم شهر اصفهان را به گذشته‌های دور خود که شهر دوچرخه‌ها بود، برگردانیم.

کد خبر 305225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.