توجه به حفظ سلامتی و جنبه های جسمی و روحی کارکنان سبب افزایش توان اقتصادی

فرماندار آران و بیدگل گفت: توجه به حفظ سلامتی و جنبه های جسمی و روحی کارکنان سبب افزایش توان اقتصادی می شود.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل معینی نژاد در کارگروه بهداشت سلامت و امنیت غذایی شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر خودداری از هرگونه نقل و انتقال و خرید و فروش دام ‌های مشکوک و غیربومی و بدون مجوز دامپزشکی به ‌ویژه در منطقه هایی که سابقه بروز بیماری دارند، افزود: رعایت موارد ایمنی و بهداشتی هنگام کار با دام لازم و ضروری است.
وی افزود: برای پیشگیری از این بیماری باید جلوی کشتار غیرقانونی گرفته شود و شهروندان از خرید گوشت های بازرسی نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) خودداری کنند.
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که بیشتر در فصل گرما شیوع پیدا می کند و در انسان باعث بیماری و مرگ و میر می شود.
این بیماری اولین بار در منطقه کریمه اوکراین سبب مبتلا شدن بیش از 200 نفر در سال های 1945-1944 گردیده است، عامل بیماری بعدها در سال 1956در کنگو واقع در قاره آفریقا شناسایی شد و به همین دلیل نام بیماری از ترکیب این دو محل کریمه و کنگو انتخاب شد.
امروزه در بیشتر کشورها به ویژه در کشورهای همسایه و ایران ویروس عامل بیماری و یا آنتی بادی مربوط به آن جدا شده است.
بر اساس گزارش ها تاکنون 28 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور گزارش شده که 2 مورد از آن ها در کرمانشاه و بندرعباس منجر به مرگ شده است.
سال گذشته نیز 62 مورد از ابتلا به این بیماری در کشور گزارش شد که 6 مورد از آنها منجر به مرگ شد.
فرماندار آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنان خود به ایمنی و سلامتی محیط کار و نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: توجه به حفظ سلامتی و جنبه های جسمی و روحی کارکنان سبب افزایش توان اقتصادی می شود.
معینی نژاد با اشاره به نقش بهداشت حرفه ای در توسعه پایدار گفت: انسان ها نقش محوری در ارتباط با توسعه پایدار بر عهده داشته و مستحق برخورداری از یک زندگی بارور و سالم هماهنگ با طبیعت هستند.
وی با بیان این که کارفرمایان باید به مقوله بهداشت کارکنان توجه کنند خاطر نشان کرد: کارفرمایان باید بدانند رعایت بهداشت بخشی از حقوق کارگران است.
وی به مسائل روانی و اثراتی که فرد ازکارافتاده بر خانواده و اطرافیان برجای می گذارد اشاره کرد و گفت: هزینه درمان و خارج شدن یک نیروی کار فعال، ضرر و زیان دیگری بر اقتصاد وارد می کند.

کد خبر 305062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.