مهلت ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تمدید نمی‌شود

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ در اصفهان همزمان با سراسر کشور از طریق سامانه اینترنتی آغاز شده است، گفت: مهلت ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی تمدید نمی‌شود.

محمد میرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اجرای موفق طرح فروش اینترنتی کتابهای درسی دانشآموزان در سال گذشته، برای نخستین بار در دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی و نظارت نظام‌مند بر فرایند توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، دوره تحصیلی ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه‌ای و کتاب‌های تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان از طریق سامانه می‌توانند نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

وی به نحوه اعلام سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده اشاره و تاکید کرد: دانش‌آموزان یا اولیای آنها می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه‌های www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com نسبت به ثبت نام الکترونیکی کتاب‌های درسی اقدام کنند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان به تاریخ‌های پیش‌بینی شده برای ثبت‌نام کتب درسی اشاره و تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌های دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی از ۱۹ فروردین تا ۱۵ خرداد ۹۶ و دانش‌آموزان پایه اول دوره ابتدایی از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریور ماه ۹۶ انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اگر دانش‌آموزی در دوره ابتدایی نیاز به اصلاح سفارش کتاب‌های درسی داشته باشد، از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریور ۹۶ می‌تواند نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام کند.

میرپور ادامه داد: در مقطع پیش دانشگاهی دانش‌آموزان از ۱۹ فروردین تا ۱۵ خرداد ۹۶ فرصت ثبت‌نام دارند.

وی با بیان اینکه در دوره فنی و حرفه‌ای، ثبت‌نام برای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان پایه یازدهم از ۱۹ فروردین آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۹۶ ادامه دارد، گفت: دانش‌آموزان پایه دهم شاخه فنی و حرفه‌ای نیز از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریور ماه ۹۶ برای ثبت نام اینترنتی فرصت دارند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ثبت سفارش برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان در پایه‌های هشتم و نهم از ۱۹ فروردین آغاز شده و تا ۱۵ خردادماه ادامه دارد و در پایه هفتم استعدادهای درخشان از ۱۵ تیرماه تا ۱۷ شهریورماه ۹۶ زمان برای ثبت‌نام در سامانه پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در صورت جا به جایی دانش‌آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسه‌های مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش‌آموز به طور خودکار در سامانه اصلاح می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند کتاب‌های درسی را در مدرسه جدید تحویل بگیرند اما اگر جا به جایی به مدارس استان دیگر باشد، دانش‌آموز باید تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، اصلاح سفارش کند تا کتاب‌های درسی در مدرسه جدید تحویل داده شود.

میرپور ادامه داد: در صورت جا به جایی بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتاب‌های درسی به محل ثبت سفارش اولیه ارسال شده و دانش‌آموز با مراجعه به مدرسه ثبت‌نامی کتب درسی را تحویل می‌گیرد.

کد خبر 304818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.