با خوردن غذای کمتر در ماه رمضان، فواید روزه داری محقق می‌شود

بررسی های جدید نشان داده است که روزه‌داری، میزان چربی‌های نامطلوب موجود در خون را تنظیم می‌کند و موجب افزایش میزان چربی‌های مفید خون می‌شود.

متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت:  باید توجه داشت که علت اصلی بروز  این مشکلات در ماه رمضان، مصرف شیرینی ها است.

بهنام یوسفیان افزود: به علت اینکه شیرینی ها، مواد قندی و چربی ها، به  راحتی، سلامت مصرف کننده را با خطر مواجه می کنند. علاوه بر شیرینی، روزه داران باید از مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ کرده خودداری کنند.

این متخصص طب سنتی در ادامه بیان داشت: بر خلاف آنچه مردم گمان می کنند که در ماه رمضان به واسطه روزه گرفتن وزن افراد کم می شود و چربی خون کاهش می یابد، در بسیاری موارد مشاهده شده که پس از ماه رمضان نه تنها افراد با کاهش وزن مواجه نشده اند بلکه افزایش وزن هم پیدا کرده اند.

وی افزود: اگر روزه داری به شیوه صحیح انجام شود، می تواند با کاهش کالری در بدن، کلسترول خوب را افزایش داده و باعث کاهش کلسترول بد خون شود. اما اگر روزه به شیوه مناسب گرفته نشود یعنی رژیم غذایی به گونه ای باشد که کالری بیش از حد وارد بدن شود حتما به بدن آسیب می رساند و موجب بالا رفتن کلسترول بد خون می شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که در این ماه در مجموع به نسبت های ماه های دیگر باید ۳۰ درصد کمتر غذا بخوریم تا فواید روزه و قصد اصلی آن محقق شود.

وی در ادامه افزود: برنامه غذایی نامناسب و روزه داری نادرست در این ماه علت ایجاد بیماری های بسیاری می شود. برای مثال افزایش چربی های نامطلوب خون، یبوست، نفخ شکم، بی حوصلگی، ضعف و خستگی، کمی حافظه، لاغری، ناتوانی، کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، سردرد، سرگیجه و سنگ های دستگاه ادراری و سنگ کلیه، از این جمله هستند.

وی در پایان یادآور شد: باید توجه داشت که افت قند خون که خود، یکی از عوامل بروز این مشکلات است به علت عدم مصرف درست مواد غذایی به وجود می آید

کد خبر 304689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.