جشنوارۀ فیلم کودک و نوجوان مراقبین، دلسوزان و مدافعین زیادی در اصفهان دارد

جشنوارۀ فیلم کودک و نوجوان با وقفه ای یک ساله سی امین دورۀ خود را تیر ماه ۹۶ در اصفهان برگزار می کند و هنرمندان کشور نظر خود را در مورد برپایی این جشنواره در اصفهان بیان می کنند.

 فرشته طائر پور، فیلمنامه نویس، مجری طرح، مدیر تولید و تهیه کنندۀ سینمای ایران در گفتگو با ایمنا در مورد بازگشت جشنوارۀ فیلم کودک و نوجوان به اصفهان گفت: فکر می کنم بهترین تیتری که اکنون می توان زد این است که «دوباره اصفهان، دوباره جشنوارۀ فیلم های کودک و نوجوان» و امیدوارم  این فاصله ای که افتاد با مراقبتی که در این فاصله هم در تهران و هم در اصفهان شاهد آن بودیم،  موجب این شود که جشنواره ای کامل تر، پربارتر و جذاب تر از گذشته داشته باشیم.  

نویسندۀ «آینه های روبرو» و «زن دوم» تصریح کرد: مصداق جشنواره و بازگشت آن به اصفهان این بیت سعدی است که : «دو دوست قدر شناسند عهد صحبت را/ که مدتی ببریدند و باز، پیوستند» یقین دارم این فاصله ای که بین برگزاری جشنواره و اصفهان افتاد باعث اتفاقات بهتری چه در حوزۀ محتوا و چه در شیوۀ برگزاری جشنواره می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه جشنوارۀ فیلم کودک و نوجوان اکنون مراقبین، دلسوزان و مدافعین زیادی در اصفهان و تهران دارد. در تهران شورایی وجود دارد که به شدت  از همۀ وجوه جشنوارۀ کودک، اعم از تولید و ...مراقبت می کند و انشالله این خطوط موازی در اصفهان و تهران در مقصدی کاملا درخشان به هم متصل شوند و ما بیش از پیش متوجه شویم که اگر  فاصله ای بوده به خیر سینمای کودک و جشنواره بوده است.

مدیر عامل خانۀ ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان در پایان گفت: برای اینکه این دوره بسیار بهتر از تمام دوره ها برگزار شود همۀ ما هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم.

فرشته طائرپور فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی است. وی مدتی به عنوان نویسنده و عضو هیأت تحریریه، در مجلۀ  «زن» مشغول به کار شد و در سال‌های بعد ضمن مدیریت مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با گروه‌های کودک و نوجوان شبکه‌های اول و دوم سیما در مقام مشاور و نویسنده همکاری داشت. طائرپور به دنبال فعالیت ادبی در حوزه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۶ در زمینه سینمای کودک نیز به کار پرداخت. خانه ادبیات و هنر کودکان و نوجوانان که طائرپور مدیرعامل آن است تاکنون بیش از ده فیلم سینمایی و حدود بیست هزار دقیقه آثار ویدیویی تهیه کرده است. این نویسنده در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نیز نخستین داور زن از مجموعه سینمای ایران محسوب می‌شود و همچنین نخستین داور جشنواره فیلم‌های کودکان در جشنواره های فرانکفورت، قاهره و حیدرآباد بوده است. از دیگر سوابق این تهیه کننده و مجری طرح می توان به این اشاره کرد که طائرپور نخستین سینماگر ایرانی است که در پنجاه سال گذشته که توانسته است به عضویت هیأت رییسۀ سازمان بین المللی فیلمسازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید. وی در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به عنوان نخستین تهیه کننده زن، برای ریاست هیأت مدیرۀ خانه سینما که بزرگترین سندیکای صنفی سینماگران ایرانی است انتخاب شد و اکنون نیز مشاور امور مالیاتی خانۀ سینما است.

گفتنی است،  سی امین جشنوارۀ بین المللی فیلم کودک و نوجوان، از ۹ تا ۱۵ تیرماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود. /

کد خبر 304574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.