گوشت قرمز را از واحدهای صنفی معتبر بخرید

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: مردم اصفهان برای رعایت موارد بهداشتی و با توجه به خطر شیوع تب کریمه کنگو باید از واحدهای صنفی پروانه دار و معتبر گوشت خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول جهانگیری با اعلام این خبر، اظهار داشت: شرایط بهداشتی ذبح دام، گذراندن شرایط پیش سرد، اخذ تاییدیه های بهداشتی از دامپزشکی و سایر شرایط تعریف شده از سوی مراجع ذی صلاح باید برای فروش یک گوشت سالم طی شود.
وی با بیان اینکه واحدهای صنفی پروانه دار از اتحادیه گوشت قرمز اصفهان ملزم به رعایت تمام موارد بهداشتی هستند، گفت: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی از تمام واحدهای صنفی بازدیدهای منظم و سرزده توسط ادارات بهداشت و دامپزشکی و سایر مراجع ذی صلاح به عمل می آید.
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: جلسات هماهنگی برای  جلوگیری از شیوع این بیماری با اتحادیه و دیگر دستگاه ها در حال برگزاری است.
وی نسبت به خرید گوشت از واحدهای بدون پروانه کسب هشدار داد و افزود: در اصفهان حدود ۹۰۰ واحد صنفی پروانه دار فعالیت میکنند و نظارت های لازم برای حفظ سلامت شهروندان در این ایام تشدید خواهد شد.
گفتنی است؛ تب خونریزی‌دهندهٔ کریمه کنگو (به انگلیسی (CCHF)) یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌است که ازطریق گزش کنه ویا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

کد خبر 304566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.