آزمایشگاه، مرگ در اثر تب کریمه کنگو در اصفهان را تایید کرد

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان تاکید کرد: باتوجه به اعلام نظر یکی از مسؤلان بهداشتی اصفهان مبنی بر مشاهده ۴ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان، تاکنون فقط یک مورد به تایید آزمایشگاه رسیده است.

رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده ‌است که ازطریق گزش کنه، تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود

وی تصریح کرد: با شروع فصل گرما بیماری تب کریمه کنگو که شایع ترین بیماری مشترک بین دام و انسان است، افراد شاغل و یا در ارتباط با دامداری ها را تهدید می کند.

مسؤل بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان افزود: فرد مشکوک به این بیماری باید ایزوله شود و نباید با افراد خانواده و پرسنل بیمارستانی در تماس باشد.

وی با اشاره به راه‌های کنترل این بیماری گفت: چون‌که دام بیمار بدون علامت است، بنابراین باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود و دام پس از ذبح تا ۲۴ ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه زیر صفر قرار گیرد تا ویروس‌های آن از بین رفته و سپس مصرف شود.

فدایی با تأکید بر خودداری از خرید گوشت‌های بازرسی نشده و بدون مهر دامپزشکی گفت: شهروندان باید گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز فروش تهیه و از مصرف جگر خام یا گوشت های نیمه پخته خودداری کنند.

وی هشدار داد: از ذبح دام خارج از فضای کشتارگاه باید خودداری شود و قصاب ها نیر نباید چاقوی استفاده شده برای ذبح را دردهان خود نگه دارند.

مسؤل بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به اینکه علیرغم اعلام نظر یکی از مسؤلان بهداشتی اصفهان مبنی بر مشاهده ۴ مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان، تاکنون فقط یک مورد به تایید آزمایشگاه رسیده است، گفت: با همکاری همه‌ دستگاه‌ها می‌توان در کنترل این بیماری و کاهش نگرانی‌های مردم برای ابتلا به آن گام‌های مهم و مؤثری برداشت.

کد خبر 304493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.