پرداخت عوارض بهای ارایه خدمات شهرداری به شهروندان است

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: قبوض عوارض شهرداری که سالانه 2 مرتبه به دست شهروندان می رسد، بهای خدمات و امکاناتی است که از جانب شهرداری در اختیار مردم قرار می گیرد.

نادر آخوندی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اهمیت شهرها در توسعه کشورها و جهانشهر شدن شهرهای بزرگ، میزان درآمد و دخل و خرج شهرداری ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما بخش عمومی که شهرداری ها هستند از استقلال مالی برخوردار بوده و باید هزینه های خود را تامین کنند، ادامه داد: بخشی از این درآمدها از طریق پروانه های ساختمانی و بخشی دیگر در قالب قبوض نوسازی، کسب و پیشه، عمران و یا به قولی عوارض پایدار دریافت و در شهر هزینه می شود.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهروندان با خوش حسابی در پرداخت قبوض عوارض می توانند در طرح های عمرانی شهر مشارکت داشته باشند.

وی گفت: شناخت مردم از وضعیت درآمد و هزینه شهرداری ها و فرهنگسازی در این زمینه و نقشی که هزینه های شهرداری در توسعه شهر و رونق اقتصادی و اشتغال شهر دارد، می طلبد شهروندان در این زمینه همراه شهرداری باشند.

آخوندی به تأثیر جوایز خوش حسابی در پرداخت عوارض شهری، اظهارکرد: سال گذشته در چند مرحله طرح تشویقی برای پرداخت عوارض برگزار شدکه در نتیجه آنها پایان سال گذشته شهرداری درآمد قابل توجهی داشت و مردم در پروژه های زیباسازی و توسعه زیرساخت های شهر شاهد هزینه کرد بخشی از این عوارض بودند.

وی تصریح کرد: قبوض عوارض شهرداری که سالانه 2 مرتبه به دست شهروندان می رسد، بهای خدمات و امکاناتی است که از جانب شهرداری در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان یادآور شد: چنانچه شهروندی به میزان عوارض اعتراض داشته باشد می تواند مراتب را به کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری که مسئول حل اختلاف بین شهرداری و شهروندان در خصوص عوارض است، اعلام کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 304456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.