تغییر کاربری اراضی و مبارزه با حیوانات موذی مهم‌ترین مطالبه مردم منطقه ۹

لزوم تغییر کاربری اراضی در منطقه ۹ شهرداری اصفهان و همچنین مقابله با حیوانات موذی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان این منطقه از تیم مدیریت شهری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، نهضت پاسخگویی شهرداری اصفهان همچنان و مطابق با سرعت اولیه روی ریل گذاری تعریف شده در حال حرکت است و این هفته نیز شهردار و معاونانش در منطقه ۹ شهرداری اصفهان به مدت پنج ساعت پذیرای مطالبات شهروندان این منطقه بودند.

محاسن ملاقات‌های مردمی بسیار بیشتر از معایب احتمالی آن است

در این زمینه علیرضا نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در ملاقات مردمی بسیاری از مطالبات مردم برطرف می‌شود، اظهار داشت: البته چنانچه شفاف‌سازی به خوبی انجام شود دیگر نیازی به حضور شخص شهردار و همچنین کمیته‌های نظارتی شورا در مناطق نیست.

وی با اشاره به اینکه ملاقات مردمی فرصتی برای آشنایی مردم با تیم مدیریت شهری است، ابراز داشت: همچنین در نشست با معتمدان مشکلات کلان منطقه مطرح و برطرف می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چنانچه شهردار اصفهان به صورت سرزده به مناطق مراجعه کند می‌تواند تاثیر بیشتری در حل مشکلات مردم داشته باشد، اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که محاسن برگزاری ملاقات مردمی بسیار بیشتر از معایب احتمالی آن خواهد بود.

آزادسازی ورزشگاه بزرگ غرب اصفهان آغاز شد

سید عباس روحانی، مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در این باره با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان در این منطقه از شهرداری است، اظهار داشت: بسیاری از اراضی این منطقه دارای کاربری اراضی کشاورزی و فضای سبز است و با توجه به طرح تفصیلی شهر اصفهان امکان تغییر کاربری این اراضی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای هر پروژه‌ای در منطقه ۹ دچار مشکلاتی می‌شویم، ابراز داشت: از جمله این پروژه‌های پروژه بزرگ ورزشگاه غرب است که حدود دو سال درگیر دریافت مجوز تغییر کاربری این زمین بودیم و پس از تایید کمیسیون زیربنایی برای آزاد سازی فاز اول این پروژه در حال آزادسازی است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خشک شدن باغات به دلیل نبود آب را نیز از دیگر مشکلات موجود در منطقه ۹ شهرداری اصفهان دانست و افزود: مادی‌های این منطقه در هنگام بازگشایی رودخانه زاینده رود آبگیری نمی شود و شهروندان از شهرداری انتظار دارند که این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که باغات این منطقه با آب چاه‌های عمیق سنتی آبیاری شده است و این در حالی است که امروز با خشک شدن این چاه‌ها و عدم امکان صدور مجوز چاه جدید برای باغ داران این منطقه تامین منابع آبی برای باغات وجود ندارد.

روحانی با اشاره به اینکه شهرداری نیز برای آبیاری فضای سبز در این منطقه دچار مشکل است، افزود: در همه شهر این موضوع تسری دارد و از آنجایی که درختان این منطقه با آبیاری غرقابی آبیاری می شده‌اند امکان تغییر رژیم آبیاری این درختان وجود ندارد.

خانه‌های مخروبه و باغات خشکیده، چالش بزرگ منطقه ۹ شهرداری اصفهان

احمدرضا مصور، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این باره با اشاره به اینکه خانه‌های مخروبه مهم‌ترین معضل منطقه ۹ در حوزه خدمات شهری است، اظهار داشت: این منازل بیشتر با مشکل چند مالکیتی روبرو هستند و این خانه‌ها بیشتر به دیل مهاجرت از خانه مخروبه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری امکان ورود به این خانه‌ها را جز مسایل بهداشتی، ایمنی و شهرسازی ندارد، افزود: شهرداری در این زمینه امکان ورود ندارد و تنها با اخطار قانونی در راستای ساماندهی این منازل اقدام کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه وجود حیوانات موزی از جمله موش و نیز از دیگر چالش‌های خدمات شهری در منطقه ۹ شهرداری اصفهان است، ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که بخش اعظم این منطقه را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد و در این منطقه در گذشته ۲۳ روستا بوده است که به اصفهان ملحق شده‌اند.

وی با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی مطابق با اکولوِژی که دارند حیوانات موزی را در خود پرورش می‌دهند، ‌تصریح کرد: مبارزه با این حیوانات نیز بسیار سخت است.

مصور وجود باغاتی که به دلیل عدم وجود اب خشک شده است را نیز از دیگر معضلات منطقه ۹ دانست و گفت: شهروندان متقاضی تغییر کاربری این زمین‌ها هستند و این در حالی است که شهرداری ناگزیر از تغییر کاربری این اراضی بر اساس طرح تفصیلی است.

لزوم بازگشایی گلوگاه‌های ترافیکی/ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی می‌شود

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بیشترین مطالبات شهروندان منطقه ۹ بازگشایی گلوگاه‌های ترافیکی بوده است، اظهار داشت: به نوعی اختلالات ترافیکی در منطقه ۹ به دلیل بافت باغات و فضای سبزی که دارد موجود است و توسعه معابر در این منطقه با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل رشد شهر نشینی با افزایش جمعیت و کمبود معابر در منطقه ۹ روبرو هستیم، افزود: این در حالی است که بر اساس طرح جامع ترافیک شهر اصفهان، محورهای حمل و نقل منطقه ۹ از جمله محورهای اصلی شهید اشرفی اصفهانی و آتشگاه در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه خط مترو نجف آباد به اصفهان نیز از خیابان شهید اشرفی اصفهان عبور می کند، اضافه کرد: همچنین دراین منطقه خط اتوبوس بی آر تی در دست بهره برداری است.

وی تصریح کرد:  این خط در تقاطعی در میدان شهدا در خمینی شهر می رسد و حدفاصل خیابان جهاد و سه راه درچه به طول هفت کیلومتر و چهارده ایستگاه بهره برداری می‌شود و از تقاطع جهاد و از خیابان جهاد و خیابان شیخ بهایی به محور خیابان چهارباغ عباسی می‌رسد.

صلواتی با بیان اینکه تا قبل از بازگشایی مدارس می توانیم به نوعی بی ار تی را  تا تقاطع جهاد برسانیم، افزود: سامانه تندروی آتشگاه نیز در حال بهره برداری است.

وی در ادامه با اشاره به ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی در منطقه ۹ شهرداری اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: روند نوسازی این ناوگان در حال انجام است و تا یک سال آینده نیز کل ناوگان به صورت کامل نوسازی خواهد شد.

زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی منطقه ۹ نیازمند توجه است

مسعود مهدویان‌فر، معاون امور مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مطالبات مردم منطقه ۹ شهرداری اصفهان در زمینه اجتماعی، فرهنگی و تفریحی بیشتر در زمینه زیرساخت‌هاست، افزود: تاکنون در این زمینه کارهای خوبی انجام و یا در حال انجام است و این در حالی است که این منطقه نیازمند توجه بیشتری در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۹ شهرداری اصفهان بافت فرهنگی و تاریخی خود را حفظ کرده و این موضوع را می‌توان سرمایه عظیم اجتماعی برای این منطقه دانست، ‌تصریح کرد: در این راستا راه اندازی تعدادی از ورزشگاه‌های سرپوشیده و رو باز از جمله ورزشگاه نور و ... در دستور کار است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در ادامه بهره برداری از زورخانه و همچنین ساماندهی اطراف بنای تاریخی منارجنبان را نیز از دیگر پروژه‌های تعریف شده در این منطقه اعلام کرد.

کد خبر 304386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.