رمضان ماه خودسازی و تقرب به خدا/روزه عامل بازدارنده فحشا و منکرات

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت:ماه مبارک رمضان چشمه ساری برای شست و شوی روح انسان و تمیز کردن وجود از آلودگی های نفسانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در جمع مردم زرین شهر با اشاره به فضایل ماه رمضان اظهار کرد: ضروری ترین وظیفه انسان در دین مبین اسلام خودسازی در پرتو خدا شناسی است، از این رو مسلمانان باید خود را چنان که شایسته است بسازند، نه آن طور که امیال و هوس هایشان خواسته است.

 وی افزود: ماه مبارک رمضان دارای فضایل زیادی است از جمله این فضایل این است که این ماه را خدا به خود نسبت داده و سرور ماه ها می باشد و ماه روزه و نزول قرآن است

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: باید توجه داشت که دستورات اسلام در عین سادگی و شیرینی همانند صیقلی است که جان مسلمانان را جلا می دهد و روشن است که انسان برای ورود به ماه رمضان باید یک سری آمادگی ها را کسب کند و خود را مهیایی ورود به این ماه عظیم نماید و یکی از اعمالی که در این ماه به آن سفارش شده و بر هر مسلمانی واجب است روزه است.

ماه رمضان، ماه پاکسازی روح  و فرصتی برای خودسازی و توبه از گناهان

وی ادامه داد: ماه رمضان برای خودسازی انسان و تطهیر او از رذایل نفسانی و آلودگی هایی است که هر انسانی درطول زندگی به آن مبتلا می شود؛ در حقیقت این ماه مبارک چشمه ساری برای شست و شوی روح انسان و تمیز کردن وجود از آلودگی های نفسانی است.

باقریان اضافه کرد: حضرت رسول اکرم (ص) در خطبه شعبانیه درخصوص ماه رمضان فرمودند شما به مهمانی خداوند دعوت شده اید؛ اما تفاوت مهمانی خداوندمتعال با مهمانی های معمولی این است که درآن سخن از خوردن و آشامیدن نیست بلکه این مهمانی روح است و روح برای رسیدن به اوج کمال باید از جسمانیت و مادیت فاصله بگیرد.

وی عنوان کرد: جسم و روح مانند دو کفه ترازو هستند که برای سنگینی هر کفه، دیگری باید سبک تر شود؛ نمی شود دو کفه هم سطح باشند و در عین حال یکی اوج بگیرد لذا انسان برای کمال روح، باید مقداری از جسم خود کم بگذارد تا به اوج معنویت برسد.

دست‌یابی به سبک زندگی برتر، در سایه عمل به قرآن محقق می‌شود

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: ویژگی این ضیافت الهی این است که به جای خوردن و آشامیدن و انواع لذت های دیگر، باید با دعا و خواندن مناجات روح خود را سیراب کند لذا در ماه مبارک رمضان کوچکترین اعمال انسان ها عبادت محسوب می شود و خداوند بیشتر و بهتر از همیشه بندگانش را به میهمانی دعوت می کند.

وی با اشاره به اینکه دست‌یابی به سبک زندگی برتر، در سایه عمل به قرآن محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: از اهمیت ماه  رمضان این است که اگر انسان یک آیه قرآن در این ماه بخواند مانند این است که یک ختم قرآن انجام داده و در حقیقت اکسیری است که به هر سیمی بخورد مس را طلا می کند لذا ماه مبارک رمضان بهترین زمانی است که گناهان به راحتی بخشوده می شود، توبه ها پذیرفته می شود و این یک فرصتی استثنایی برای رسیدن به کمال معنوی است.

باقریان ماه رمضان را ماه برکت، رحمت و مغفرت دانست و اذعان کرد: ماه رمضان، ماه پر برکتی است که خداوند درهای رحمت و لطف خود را به روی بندگان می گشاید و آنها را بر سر سفره لطف و کرم خود به مهمانی دعوت می کند و در این مهمانی ویژه الهی، خداوند مؤمنان را به مهمانسرای خود دعوت می کند و هیچ نعمتی را  از آنان دریغ نمی کند و آن ها را به بالاترین جایگاه یعنی در جوار خود جای می دهد لذا اگر انسان به معنای واقعی روزه دار باشد در میهمانی خدا فرصت رسیدن بالاترین جایگاه معنوی را پیدا می کند.

وی متذکر شد: جوانان روزه دار در این ماه آماده و پذیرای یک اشاره ای برای هدایت به سمت و سوی رستگاری هستند، لذا آحاد مردم بخصوص نسل جوان قدر فرصت های بزرگ این ماه را بدانند و این فرصت ارزشمند را برای سعادتمندی دنیا و آخرت غنیمت بشمارند.

ماه رمضان بهترین زمان کسب معرفت و کمال

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: این ماه مبارک در واقع تمرینی است که انسان متوجه شود که می تواند در بقیه سال نیز در مسیر کمال حرکت کند و از کلاس اول که ملائکه معلم آن هستند به کلاس های بالاتر معرفت برسد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر انسان بتواند از برکات ماه رمضان استفاده کند به جایی می رسد که شبیه به انبیای الهی شده و در نهایت به کلاس معرفت نبی مکرم اسلام(ص) وارد می شود و به جایی می رسد که خداوند می گوید من خودم جواب او را خواهم داد و اینها همه از برکات ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 304384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.