فاطمه سلطان کواکب، زنی با شجاعت علوی و حیای فاطمی

فاطمه سلطان کواکب زنی دلیر، شجاع و باغیرت بود، وی به همراه شوهرش در انقلاب اسلامی و سپس با شروع جنگ تحمیلی در کنار امام خمینی (ره) و مردم مقاوم دزفول در ایام موشکباران ها و حملات توپخانه ای و بمباران هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق لحظه ای دزفول را ترک نکردند.

 به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا: زمانیکه در سال ۱۳۵۹ موشک به محله­ ی جولیان اصابت کرد و صدها خانه مسکونی تخریب شد او به امدادرسانی و یاری مردم شتافت و یک خانواده آسیب­دیده را به خانه ­اش آورد تا سرپناهی  داشته باشد.

وی به مداوای مجروحین جنگ می­ پردازد پس از آنکه شدت جنگ و موشکباران­ها آمار شهدای زن را بالا می ­برد، او شجاعانه به غسالخانه ی شهیدآباد می­رود و شهدای زن را غسل و کفن می­ کند و تا پایان جنگ صدها شهیده را قربت­ الی ­الله غسل می­دهد.

یکبار که موشک دقیقاً به منزل ایشان اصابت کرد و کل وسائل خانه و زندگی بکلی تخریب و نابود گردید وقتی او و دخترانش را از زیر آوار بیرون کشیدند مقابل دوربین خبرنگاران با حجاب کامل اسلامی قرار گرفت و گفتهمه چیز ما خانه و زندگی ما، جان ما و فرزندان ما فدای یک تار موی امام خمینی، ما شهرمان را خالی نمی­ کنیم. ما تا آخرین لحظه­ ای که جان در بدن داریم از اسلام و انقلاب و امام و رزمندگان دفاع می­ کنیم

فاطمه سلطان کواکب سرانجام این زن مؤمنه صالحه ی دوران، در روز عید سعید غدیر خم مورخ ۱۳۸۲ به آرزوی دیرینه­ اش رسید و نامش در عرش الهی به صدا درآمد و به میهمانی خوان الهی فراخوانده شد، حاجیه خانم فاطمه سلطان کواکب معروف به حاج فاطمه خیاط اولین زن مجاهد دزفولی است که صدها زن شهیده را غسل و کفن کرد.

کد خبر 304353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.