تحقق شاخصه های شهر هوشمند تا ۱۴۰۰/ حرکت به سمت شهر هوشمند

شهردار اصفهان با اشاره به مشکلات امروز کلان شهرهای کشور گفت: تنها راه حل برون رفت از این مشکلات تحقق شهرهای هوشمند است. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد در حاشیه سومین همایش ”اصفهان شهر هوشمند ”اظهار کرد:وجود شاخصه هایی همچون استفاده از اینترنت اشیا در شهر اصفهان برای تحقق شهری هوشمند قطعا همکاری سازمانها و نهاد های مربوطه را در کنار اقدامات شهرداری می طلبد.  

شهردار اصفهان عزم شهرداری اصفهان را در زمینه تحقق شهر هوشمند راسخ عنوان کرد و در ادامه از ارایه و ساخت زیرساخت های مورد نیاز در این زمینه خبر داد.  

جمالی نژاد بیان کرد: سازمان فاوا شهرداری و سایر معاونت ها و سازمانهای وابسته به شهرداری گام های مثبتی را در زمینه تحقق شهر هوشمند برداشته اند.  

وی در پاسخ به این سوال که تا کنون در چه عرصه ای بیشترین میزان تجهیز زیرساخت های شهر هوشمند انجام شده است گفت: تا کنون در زمینه حمل و نقل شهری تجهیزاتی تعبیه شده است.  

شهردار اصفهان گفت: از آنجایی که ترافیک شهری یکی از مهم ترین مشکلات شهر است هوشمندسازی این بخش می تواند تا حد قابل توجهی از مشکلات بکاهد.  

وی با بیان اینکه تحقق کامل شهر هوشمند کار دشواری است اذعان کرد: با این حال امیدواریم که تا سال ۱۴۰۰ تمامی شاخصه های شهر هوشمند محقق شود.  

جمالی نژاد گفت: چالش ها و مشکلات کلان شهرها در کشور این شهر ها را ناچار می کند تا به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنند.  

وی افزود: خوشبختانه در باره شهر هوشمند همایش ها و نشست های مختلفی برگزار می شود همچنین گروه های زیادی هم برای هوشمند سازی شهر اصفهان تشکیل داده ایم.  

جمالی نژاد با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری سومین همایش شهر هوشمند با حضور اساتیدی از دانشگاه های شهید بهشتی، صنعتی و شریف هستیم ادامه داد: مهم تر از برگزاری این جلسات عمل به مولفه های تحقق شهر هوشمند است که خوشبختانه به آنها اهتمام داشته ایم.

کد خبر 304348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.