اصفهان و بنگکولو، روابط اقتصادی ایران و اندونزی را تقویت کنند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان و بنگکولو می‌تواند روابط اقتصادی ایران و اندونزی را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با سفیر اندونزی در ایران، اظهار داشت: استان اصفهان به ‌عنوان صنعتی‌ترین استان ایران می‌تواند همکاری نزدیکی با اندونزی داشته باشد.

وی یکی از وظایف سفارت‌خانه‌ها را ایجاد بستر ارتباطی بین اتاق‌های بازرگانی دانست و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان و جاکارتا می‌تواند زمینه توسعه روابط اقتصادی را فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار ایجاد پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه تخصصی اندونزی شد و گفت: شرکت‌های استان اصفهان می‌توانند از طریق این پاویون به معرقی توانمندی‌های خود بپردازند.

سفیر اندونزی در این دیدار گفت: هدف از سفرم به اصفهان برقراری روابط نزدیک تجاری بین اندونزی و اصفهان است.

اکتاوینو علمودین با اشاره به حضور هیات های  تجاری اندونزی در ایران گفت:آماده پذیرش هیات های تجاری اصفهان در استان های اندونزی هستیم.

وی استان  بنگکولو اندونزی را یکی از استان های فعال در بخش صنایع نساجی و غذایی برشمرد و بیان داشت: اصفهان و بنگکولو می‌توانند در زمینه‌های مختلف روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف کنند.

سفیر اندونزی از اتاق بازرگانی اصفهان و بازرگانان این استان برای حضور در نمایشگاه تخصصی  اندونزی در ماه شهریور دعوت کرد و گفت: در این نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی شرکت‌های اندونزیایی در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ اندونزی  با جمعیت ۲۵۸ میلیون نفری  به‌عنوان پرجمعیت‌ترین  کشور مسلمان است. در سال گذشته حجم واردات این کشور از ایران ۹۰ میلیون دلار و صادراتش به ایران ۸۹ میلیون دلار بوده است. نفت، قیر، مواد شیمیایی و پتروشیمی، دستگاه‌های الکترونیکی، محصولات کشاورزی و موتورهای الکترونیکی به‌عنوان مهم‌ترین واردات از ایران و کاغذ، الیاف مصنوعی، ماهی و روغن از مهمترین اقلام صادراتی این کشور به ایران است.    

کد خبر 304342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.