صدمین برنامۀ جمعه با سینما و اکران «بلمی به سوی ساحل»

فیلم «بلمی به سوی ساحل» به نویسندگی و کارگردانی رسول ملا قلی پور، جمعه پنجم خرداد ماه در برنامۀ جمعه با سینمای شاهین شهر اکران و نقد و بررسی می شود.

به گزارش ایمنا، «جمعه با سینما» برنامه ای است که توسط فرهاد فرجی در شاهین شهر راه اندازی شده و هدف از اجرای آن، نمایش فیلم در ژانرهای مختلف است، فیلم هایی که آرزوی دیدن آن ها روی پردۀ سینما را داشته ایم.
این برنامه که با سابقه ای ۲ ساله در حال اجراست علاوه بر نمایش فیلم های هنری به نقد و بررسی آن ها نیز می پردازد.

در صدمین برنامۀ «جمعه با سینما» که با وقفه ای نسبتا طولانی انجام شد، شاهد اکران فیلم «بلمی به سوی ساحل» به نویسندگی و کارگردانی رسول ملاقلی پور محصول سال ۱۳۶۴ هستیم.

در خلاصۀ داستان این فیلم آمده است: «در اواخر مهر ماه ۱۳۵۹، هنگامی که خرمشهر در خطر سقوط قرار دارد، یک گردان از پاسداران به فرماندهی  «مرتضی»  برای کمک به رزمندگان این شهر از تهران حرکت می کند و چون جاده های آن حوالی در دست عراقی هاست، آنان باید از بندر ماهشهر به وسیله هلیکوپتر خود را به خرمشهر برسانند اما کوشش آن ها برای در اختیار گرفتن هلیکوپتر ناکام می ماند و مرتضی،  گردانش را با یک لنج از طریق خلیج فارس به خرمشهر می رساند. او و گردانش یک روز پس از سقوط خرمشهر به آنجا می رسند. طی نقشه ای، مرتضی همراه دو تن از بازماندگان رزمنده در خرمشهر شبانه به کمک یک بلم از کارون می گذرد و به مواضع دشمن نفوذ می کنند تا با تهیه نقشه از استحکامات دشمن در خرمشهر آمادگی اطلاعاتی لازم جهت ضربه زدن به عراقی ها بدست آید. آن ها از کارون میگذرند و طی چند روز اقامت در خرمشهر، با لباس عراقی ها اطلاعات لازم را بدست می آورند. اما... »

در این فیلم که به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر اکران و نقد و بررسی می شود بازیگرانی چون اکبر منصور فلاح، عطاء الله سلمانیان، فرید کشن فلاح، بهزاد بهزادپور، جعفر دهقان و ... ایفای نقش می کنند.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می توانند جمعه ۵ خرداد ماه، رأس ساعت ۱۶، به تالار شیخ بهایی واقع در شاهین شهر مراجعه کنند. /

کد خبر 304338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.