طلیعه‌های رونق اقتصادی در اصفهان قابل مشاهده است

استاندار اصفهان گفت: با توجه به افزایش حجم منابع و افزایش نسبت مصارف به منابع و همچنین ابلاغ بسته حمایتی برای واحدهای جدید، هم اکنون طلیعه های رونق اقتصادی در استان اصفهان قابل مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در دیدار برات کریمی عضو هیئت مدیره و معاون امور شعب بانک ملی ایران با وی، با بیان اینکه اصفهان با توجه به مزیت های صنعتی و کشاورزی و گردشگری یکی از استان های با اهمیت در حوزه اقتصاد است، اظهار داشت: با توجه به جمیع شرایط ، اقتصاد در استان اصفهان حرف اول را می زند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم در خصوص ۲ مبحث حجم منابع بانکی و نسبت مصارف به منابع، پیگیری های زیادی صورت گرفت، افزود: در سال ۹۲، حجم منابع ۳۶ هزار میلیارد تومان و نسبت مصارف به منابع ۵۲ درصد بود که با فعالیت های صورت گرفته، حجم منابع به ۶۰ هزار میلیارد تومان و نسبت مصارف به منابع به ۸۵ درصد رسیده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: گرچه در بانک های خصوصی همچنان این نسبت پایین است اما در بانک های دولتی از این منابع برای بسته رونق اقتصادی و طرح تسهیل و رفع موانع تولید بخوبی استفاده شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش حجم منابع و افزایش نسبت مصارف به منابع و همچنین ابلاغ بسته حمایتی برای واحدهای جدید، هم اکنون طلیعه های رونق اقتصادی در استان اصفهان قابل مشاهده است.

زرگرپور با تقدیر از عملکرد بانک ملی در این راستا تصریح کرد: از بانک ملی با سابقه ی ۸۹ ساله و اهمیت ویژه آن در طول بیش از هشت دهه، انتظارات بالاتری متصور است.

وی بار دیگر بر تفسیر موضع قانون به نفع تولید کننده و سرمایه گذار تاکید کرد و افزود: گر چه با سیستم بانکی کاملاً آشنا هستیم و موانع قانونی را کاملاً درک می کنیم ، اما سیستم بانکی نیز باید مشکلات ما را بداند و با تفسیر موسع قانون، مدیریت استان را در راه رونق تولید و اشتغال یاری کند.

برات کریمی عضو هیئت مدیره و معاون امور شعب بانک ملی ایران نیز در این دیدار، ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست های دولت، پرداخت مطالبات به بانک ها، سودآوری بانک ها و تأمین سرمایه در گردش روند بهتری را در سال جاری تجربه کند.

گفتنی است؛ در این دیدار از زحمات حسینی مدیر سابق امور شعب بانک ملی استان اصفهان تقدیر و نصری به عنوان مدیر جدید امور شعب بانک ملی استان اصفهان معرفی شد.

کد خبر 304329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.