جهش عمرانی نصف جهان به هیچ عنوان متوقف نمی شود

شهردار اصفهان با اشاره به شعار امسال شهرداری تحت عنوان «تلاش جهادی، جهش عمرانی» گفت: جهش عمرانی نصف جهان به هیچ عنوان متوقف و سرعت آن کُند نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد صبح امروز با حضور در برنامه «صدای شهر» بار دیگر نوید بخش اتفاق های خوب برای شهروندان اصفهان بود و به سؤالات تعدادی از مردم پاسخ داد.

وی ضمن تشکر از حماسه حضور پر شور مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر، به منتخبان مردم  تبریک گفت و از خدمات صادقانه اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تشکر کرد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شعار امسال شهرداری اصفهان «تلاش جهادی، جهش عمرانی» است و در این راستا جهش عمرانی نصف جهان به هیچ عنوان متوقف و سرعت آن کُند نمی شود.

وی تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی شهر اصفهان را در اولویت فعالیت های شهرداری اصفهان برشمرد و ادامه داد: در این راستا روز گذشته قطار هر هفته چندین افتتاح در ایستگاه پنجاه و هشتم خود به شهرداری منطقه ۳ اصفهان رسید.

جمالی نژاد یادآور شد: توسعه خدمات و انجام پروژه های عمرانی در منطقه ۳ به لحاظ شرایط تاریخی بودن آن با حساسیت های خاصی دنبال می شود به طوری که حتی در بخش آزادسازی و تملک به دلیل وجود بافت ریزدانه دشواری هایی برای اجرای هر پروژه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۳ شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید، گفت: خیابان و پارکینگ هوشمند آیت الله خراسانی روزگذشته مورد بهره برداری قرار گرفت که با افتتاح این دو پروژه بی شک از حجم ترافیک خیابان آمادگاه بسیار کاسته خواهد شد.

شهردار اصفهان اظهارکرد: پارکینگ آیت الله خراسانی بعد از پارکینگ خیابان بزرگمهر دومین پارکینگ هوشمند شهر اصفهان به شمار می رود که تمام المان ها و سازه های آن به صورت هوشمند طراحی شده است.

وی به احداث بوستان محلی علوی در خیابان هاتف اشاره کرد و افزود: این بوستان در زمینی به مساحت بیش از ۶ هزار مترمربع احداث شده است.

جمالی نژاد بهره برداری از خیابان آیت الله صافی واقع در خیابان کمال را بسیار ارزشمند خواند چرا که در بافت پر تراکم شهری احداث شده است.

وی با اشاره به افتتاح سالن کشتی پهلوان مقرب تصریح کرد: با افتتاح سالن کشتی پهلوان مقرب ۳۰۰ مترمربع به سرانه ورزشی منطقه ۳ شهرداری اصفهان اضافه شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: سال گذشته در طرح هر هفته چندین افتتاح، کلنگ این پروژه ها به زمین زده شده بود که در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه سرعت اجرای پروژه های شهری بسیار بالا است، طی چند ماه گذشته هر پروژه ای را که کلنگ زنی کردیم، به مرحله افتتاح رسید.

جمالی نژاد در ادامه سرعت پیشرفت قطارشهری اصفهان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: طی ۲ ماه آینده شهر و شهروندان اصفهانی یک جهش عمرانی عظیمی را شاهد خواهند بود.

طراحی ۱۰۰ کیلومتر مسیر جرید دوچرخه سواری در شهر اصفهان

شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای موفق طرح «بفرمایید دوچرخه» در شهر اصفهان گفت: این یک تصمیم جدی و اساسی بود تا اصفهان به شهر دوچرخه ها بازگردد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی برای استفاده از دوچرخه به صورت تدریجی انجام می شود، اظهارکرد: برای توسعه زیرساخت های دوچرخه سواری در شهر اقدامات خوبی انجام شده که افزایش تعداد دوچرخه سواران در شهر را رقم زده است.

جمالی نژاد ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر اصفهان وجود ارد که به دلایلی قابل استفاده نبود، از این رو بهینه سازی این مسیرها در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اجرای بهینه سازی مسیرهای موجود دوچرخه ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا اواسط سال جاری کل مسیرهای موجود دوچرخه شهر اصفهان، ایمن و استاندارد خواهد شد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه سواری هم در شهر اصفهان با هدف پیوسته و ایمن کردن مسیرهای دوچرخه طراحی شده که تاکنون ۴ کیلومتر آن اجرایی شده است.

کد خبر 304322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.