احداث خیابان های فرعی در بافت متراکم و فرسوده منطقه 3 ضروری است

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به بافت فرسوده و متراکم این منطقه نیاز به دسترسی های محلی و خیابان های فرعی به موازات خیابان های اصلی احساس می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: رزمندگان به نوعی به شهر و مملکت خود خدمت کردند و روزگار فعلی نیز از لحاظ خدمت رسانی بی تشبیه به آن دوران نیست.

وی ادامه داد: سادگی، دلباختگی و دلاوری های شهدایی که رفته اند و اکنون در بین ما  نیستند و از آنها رشادت و دلاورمردی ها و از خودگذشتگی آنها زبانزد خاص و عام است چرا که وقتی یک رزمنده ۱۳ ساله را در بین رزمندگان مشاهده می کنیم که خود را ملزم می داند که به خود نارنجک ببندد و به زیر تانک برود واقعا بزرگ مردی او را نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های منطقه ۳ شهرداری اصفهان عنوان کرد: شهرداری منطقه ۳ اصفهان در مرکز شهر اصفهان قرار دارد که شمال این منطقه از قسمتی از خیابان مدرس و ابن سینا، شرق به خیابان سروش تا خیابان بزرگمهر، قسمت جنوب آن در امتداد  زاینده رود، خیابان مشتاق و خیابان کمال اسماعیل و انقلاب و از غرب از میدان انقلاب منتهی به میدان شهدا می شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در ادامه گفت: منطقه ۳ بافتی تاریخی، قدیمی و گردشگری را در خود جای داده است از این رو معضلات خاص خود در ارتباط با بافت فرسوده و گلوگاههای آن را دارد.

کارگر افزود: این منطقه مراکز تجاری زیادی دارد به طوری که حدود ۲۰ هزار متر مربع بافت تجاری در منطقه ۳ شهرداری اصفهان وجود دارد که بر همین اساس جمعیت روز این منطقه، دوبرابر جمعیت افرادی است که ساکن آن هستند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی های طرح های عمرانی در منطقه ۳ متفاوت با مناطق دیگر شهرداری اصفهان است، گفت: طبق طرحی که برای احداث خیابان آیت الله خراسانی آماده شده بود، این خیابان به موازات خیابان آمادگاه احداث و خیابان باغ گلدسته را به خیابان استانداری و ادامه خیابان فرشادی متصل می کند.

کارگر یادآور شد: باتوجه به لزوم این خیابان و نیاز منطقه به پارکینگ و همجواری با مطب پزشکانی که در خیابان آمادگاه مشغول به کار هستند، طرح این خیابان کمتر از یک سال با هزینه ای بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان اجرایی شد.

مدیر منطقه ۳ افزود: بافت تاریخی شهر همواره با ترافیک روبرو بوده است که امیدواریم با احداث  این خیابان ، بار ترافیکی شهر در این بخش کاهش پیدا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: پزشکان از قدیم الایام در خیابان آمادگاه مشغول به کار بودند و طبق برنامه  ریزی ها احداث شهرک سلامت به منظور کاهش ترافیک این خیابان پیش بینی شده است.

این مقام مسئول شهری عنوان کرد: پارکینگ زیر سطح خیابان آیت الله خراسانی ظرفیت پارک  ۲۴۰ خودرو را دارد و همه شهروندان می توانند از همین امروز از آن استفاده کنند.

کارگر در ادامه گفت: پارکینگ روباز روبروی هتل عباسی، پارکینگ پارک شهید رجایی، پارکینگ زیرسطحی خیابان فرشادی وجود دارند که می توان گفت منطقه ۳ شهرداری اصفهان بیشترین سرانه پارکینگ را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به بافت فرسوده و متراکم این منطقه نیاز به دسترسی های محلی و خیابان های فرعی به موازات خیابان های اصلی احساس می شود، خیابان آیت الله صافی اصفهانی نیز از این دست خیابان هاست که ظرف مدت ۶ ماه به طول حدود ۳۲۰ متر و عرض ۱۶ متر با هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد تومان آزادسازی و احداث آن انجام شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان بیان کرد: خیابان آیت الله صافی اصفهانی در بافت مرکزی و محله جویباره قدیم از خیابان کمال منتهی به مسجد جامع است و از طرف دیگر به پارکینگ کمر زرین می رسد.

کارگر ادامه داد: برای احداث این خیابان به دلیل همجواری با آثار تاریخی از حساسیت خاصی برخوردار بود تا صدمه ای به آثار تاریخی وارد نشود از این رو با روش خاص بتن ریزی آن انجام شد.

وی اظهار کرد:  بافت منطقه ۳ نیاز به یک سالن ورزشی داشت، در سنوات قبل توسط همکاران ما در شهرداری منطقه سالن زورخانه مولا علی(ع) در محله جویباره احداث شده بود از این رو برای تکمیل پروژه قبلی سالن کشتی با عنوان پهلوان مقرب را در زمینی به مساحت حدود ۳۵۰ متر در این منطقه احداث شد.

وی در ادامه به احداث بوستان های محلی اشاره کرد و گفت: بوستان علوی در محدوده محله امامزاده اسماعیل معروف به کوچه نمکی در خیابان هاتف و ولی عصر قرار دارد، در این محدوده منازل قدیمی و متروکه ای قرار داشت و نیاز بود که یک فضای سبز محلی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این بوستان در زمینی بالغ بر ۷ هزار مترمربع احداث شد و سرانه فضای سبز منطقه ۳ را افزایش داد.

این مقام مسئول شهری تاکید کرد: اصفهان از قدیم دارای باغ های زیادی بوده و ما نیز به دنبال این هستیم تا زمین هایی که کاربری فضای سبز  دارد مثل اطراف مقبره صاحب ابن عباد را به بوستان محلی تبدیل کنیم که در این رابطه پارکی به ابعاد ۲ هزار متر مربع در حال تملک است.

وی افزود: طبق برنامه توسعه فضای سبز  قرار است که با کاشت درختان میوه و گل های دائمی علاوه بر سرسبزی، این فضاها بیشتر مورد استفاده همشهریان قرار بگیرد چراکه چمن نیاز به آب زیادی دارد و به همین منظور باید به سمت استفاده بهینه از  فضاهای سبز رفت.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان  در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مرمت بافت تاریخی خاطر نشان کرد: مرمت بافت قدیمی از سیاست های شهرداری اصفهان بوده که در این راستا کف سازی میدان نقش جهان را داشتیم که امسال تکمیل شد و خیابان سپه و حافظ نیز قسمتی از کف سازی آن انجام شده و فاز یک پیاده راه سازی چهارباغ نیز در آینده ای نزدیک در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت.

کارگر ادامه داد: در کل ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ برای مرمت آثار و ابینه تاریخی هزینه شده است به طور مثال منزل استاد همایی با مشارکت فرهنگستان شعر و ادب به دست مشاور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به بهره برداری رسید.

کد خبر 304297

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.