۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای در زرین شهر برگزار می شود

لنجان_مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت:یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای شاه کلید فتح خرمشهر 4 خرداد ماه جاری در زادگاهش زرین شهر برگزار می‌شود.

سید احسان میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به به آثار شهادت اظهار کرد: اولین اثر شهادت برای خود شهید است، چراکه شهادت برای شهید دروازه‌ای را می‌گشاید و او را به جایگاهی می‌رساند که به تعبیر قران کریم حیات جاودانه است و در سوره مبارکه بقره که در وصف منزلت و جایگاه شهید نازل شده است، آمده است که به کشته شدگان در راه خدا مردگان نگویید بلکه آن‌ها زنده‌ هستند و شما نمی‌توانید حیات شهید را درک کنید.
وی افزود: همچنین در آیه‌ای دیگر از سوره بقره اشاره شده که شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند، آیا حقیقت عند ربهم و حقیقت یرزقون را ما می‌توانیم در این مرحله از جهان خاکی درک کنیم در حالی که آن‌ها وقتی به آن جایگاه می‌رسند، بشارت و مژده می‌دهند.
مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: الگو بودن شهدا برای دیگران یکی دیگر از آثار شهادت است و بسیاری از فضائل و خلقیات انسانی از طریق شهدا و فرهنگ شهدا به دیگران منتقل می‌شود.

خواندن وصیت نامه شهدا همچون قرائت نماز انسان را به اوج میرساند

وی با اشاره به اینکه خواندن وصیت نامه شهدا همچون قرائت نماز انسان را به اوج می رساند، ادامه داد: باید توجه داشت که خواندن وصیت نامههای شهدا، توجه به زندگی آن‌ها و بالاتر از همه به مرور نهضت مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) آموزگار دانشگاه شهادت در طول تاریخ تحت لوای عزاداری برای نسل‌های مختلف یکی از مهمترین مسائلی است که امروز باید به آن توجهی جدی داشت چراکه شهید برای دیگران جایگاهی را دارد که می‌تواند الگو باشد و شهید با شهادتش برای جامعه و مردم اثرات بسیار مثبت و مهمی را به همراه داشته است.
میرزایی اضافه کرد: امنیتی و استقلالی که امروز در کشور ما زبانزد دوست و دشمن است و همچنین پیشرفت‌های علمی و صنعتی که با همه مشکلات و محدودیت‌هایی که دشمنان برای ایران اسلامی فراهم کرده و می‌کند حاصل شده است، مرهون خون شهدا است.

وی عنوان کرد: از این رو تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس را وظیفه همه مسئولان و آحاد مردم است چراکه شهدا سرمایه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آیند.

وحشت دشمنان ایران اسلامی از ترویج فرهنگ شهدا

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان بیان کرد: یکی از دلایلی که دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش‌های ما به ضد ارزش هستند، وحشتی است که از ترویج فرهنگ شهداست که نشأت‌ گرفته از فرهنگ عاشورا است و ما موظفیم با برگزاری یادواره شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال دهیم چرا که یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند جوانان ما را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان حفظ کند نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال صادر کردن فرهنگ منحط غرب و ترویج بی‌بندوباری در جامعه ما بوده است اما با تبیین و تقویت فلسفه ایثار و شهادت در بین جوانان راه برای مقابله با این ناتوی فرهنگی دشمن به‌خوبی هموار می‌شود.
میرزایی اذعان کرد: ما باید در یادواره شهدا حال و هوای آن دوران را زنده و بازسازی کنیم و به‌ نوعی رشادت رزمندگان را به تصویر بکشیم تا ذهن و روح نسل جدید ما با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا ایران اسلامی عجین شود و آن‌ها خود در حفظ آرمان‌های اسلام ناب ثابت‌قدم باشند.
وی تاکید کرد: رسالت امروز ما پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است چراکه اگر امروز اسلام ناب به سراسر جهان صادرشده، به برکت خون شهدا و تدابیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

رونمایی از نسخه انگلیسی کتاب پهلوان گود گرمدشت در یادواره سردار شهید حسین قجه ای
مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان اضافه کرد: طی سال‌های گذشته یادواره سردار شهید حسین قجه‌ای فاتح خرمشهر با استقبال خوب جوانان همراه بوده اما نیاز است جوانان این سردار والامقام را بهتر بشناسند از این رو ۴ خرداد ماه جاری یادواره این شهید بزرگوار با حضور سید ابوالفضل کاظمی در مرکز شهرستان لنجان برگزار می‌شود.
وی از رونمایی نسخه انگلیسی کتاب پهلوان گود گرمدشت خبر داد و گفت: هم‌رزمان سردار شهید قجه‌ای نیز در این مراسم حضور خواهند یافت و به بیان خاطرات و فضایل اخلاقی و رشادت‌های این شهید والامقام می‌پردازند.

کد خبر 304274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.