شهید صیاد شیرازی: شهید رضوی عامل پیوند و وحدت میان رزمندگان بود

به مناسبت سوم خرداد سالروز شهادت شهید محمود شهبازی دستجردی قائم مقام فرماندهی قرارگاه مهندسی خاتم الانبیاء (ص) مروری اجمالی به زندگی نامه این شهید بزرگوار خواهیم داشت.

خبرگزاری ایمنا - گروه پایداری - امید کلاهدوزان :  محمد تقی به سال ۱۳۳۴ در خانواده ای اهل تقوا و دیانت در شهر مقدس مشهد چشم به جهان گشود از همان دوران کودکی مورد توجه اطرافیانش قرار گرفت .

وی پس از پایان تحصیلات در دوره متوسطه در کنکور دانشگاه شرکت کرده و در رشته راه و ساختمان پذیرفته می شود  از این رو وارد انستیتوی مشهد می گردد

علاقه و اشتیاق او به تحصیل پدرش را وا می دارد که ادامه تحصیل در خارج از کشور را به فرزند پیشنهاد کند : اما وی که به کشور خودش علاقه مند بود از پذیرفتن این پیشنهاد پدر ، سر باز می زند و می گوید : ما خارجی نیستیم . هر چه بخواهیم بشوییم همین جا می شوییم

محمد تقی پس از فارغ التحصیل شدن از انستیتوی مشهد ، به سربازی اعزام می‌گردد، به دنبال فر مان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگانها توسط سربازان ، او نیز پادگان را ترک کرد .

رضوی با شروع جنگ تحمیلی ، به جبهه‌های جنگ می‌شتابد و نقطه عطفی در زندگی ‌اش آغاز می‌گردد. وی از روزهای نخستین جنگ ، خود را به جبهه‌ها می‌رساند و با عضویت در ستاد جنگهای نامنظم شهید چمران به دفاع از انقلاب و اسلام می‌پردازد .

شهید رضوی در جبهه های نبرد ،از خود توانمندیها و رشادتهای بالایی نشان می دهد و هرگز از تلاش و کوشش باز نمی ایستاد . با ارائه طرحهای مهندسی بدیع و نو ، بارها و بارها در عملیات متعدد ، راهگشای فرماندهان و رزمندگان اسلام می شود . مهندس جعفری یکی از همرزمان وی می گوید :در عملیات خیبر وقتی با مشکلات پیچیده ای مواجه شدیم ، ایشان راهی منطقه شد و در ارتباط با مسائل مهندسی آن جا ، عیناً منطقه را بررسی کرد و بعد طرحی ارائه نمود که باعث حفظ و تثبیت جزایر توسط رزمندگان شد.

محمد تقی رضوی در روز سوم خرداد 1366 هنگام شناسایی منطقه عملیاتی کربلای 10 در کوه های غرب کشور و در منطقه سردشت به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

شهید سپهبد صیاد شیرازی در خصوص شهید رضوی اینگونه می گوید: شهید رضوی چهره بسیار با سابقه‌ای بود که می‌توان او را هم به عنوان یک رزمنده اسلام در مجموعه رزمندگان اسلام مجسم کرد وهم به عنوان یک جهادگر اسوه از او نام برد .

 اگر بخواهیم روی اخلاق فردی او بحث کنیم ، فکر می‌کنم بعضی از منشهای او برای همه مشخص است . آقای رضوی همیشه یک تسبیح در دست داشت وذکر می‌گفت . همیشه یک التهاب و هیجان درونی برای کاریابی داشت . وقتی که به او می‌گفتی «آقای رضوی برای جلسه بیا » مثل این بود که دنیا را به او داده‌ای ، چون می‌دانست که کار جدیدی برای او پیدا شده است و عظمت و روحیه او در این بود که از نوع کار نمی‌ترسید. هرکجا او را احضار می‌کردند بلافاصله می‌آمد .این روحیات عامل پیوند و وحدت بیشتری در بین رزمندگان میشد . اینها به هیچ چیز وابسته نیستند و وابستگی آنها به خداوند محرز است.

مقام معظم رهبری در پیامی که به مناسبت شهادت سردار شهید محمد تقی رضوی صادر کردند می گویند: شهادت مجاهد خستگی ناپذیر و سردار رشید اسلام معاونت فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه خاتم الانبیاء شهید بزرگوار محمد تقی رضوی را که پس از تلاشهای بزرگ و مخلصانه چندین ساله تحمل شدائد فراوان به لقاءالله پیوست را گرامی می‌داریم .

شهادت دلیر مردان و آبدیدگان میدانهای الهی ، قله کمالی برای مجاهدتها ، مقاومتها وفداکاریهای آنان است و مهر تأیید و قبول از جانب پروردگار بزرگ می‌باشد . تا در زمریه نخبگان و برگزیدگان حضرتش درآیند و خلعت وصال پوشند و جاویدان نزد پروردگار شان مرزوق و متنعم شوند .

اینجانب شهادت این لاله‌ی رسول خدا و حضرت علی‌بن موسی الرضا (علیه الاف و التحیة و الثناء)را که در آستان مقدس و مبارک آن حضرت نیز غنوده است ، به خانواده محترم ، همشهریان عزیز و عموم مردم شریف خراسان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات و رضوان الهی را برای این شهید عزیز و اجر صابران را برای خانواده محترم ایشان از حضرت حق استدعا دارم .

شهید رضوی در فرازی از وصیت نامه خود اینگونه می نویسد: به  همه  امت  اسلامی  عرض  می کنم  که  قدر این  اسلام  و انقلاب  و امام  ومسؤولین  نظام  جمهوری  اسلامی  را بدانند و برای  نشان  دادن  این  قدرشناسی  تا جایی  که می توانند خدمت  کنند و سختیها و ناراحتی ها را تحمل  کرده  و در جهت  پیشبرد انقلاب بکوشند به  مسؤولین  عرض  می کنم  که  در رأس  همه  کارهایشان  خدمت  به  مظلومان  راقرار دهند که  همین ها هستند که  جبهه ها را گرم  نگه  داشته اند و هر روزه  خون  می دهند که نهال  انقلاب  بارور شود و اسلام  به  پیروزی  برسد. 

مناجاتی از شهید

خدایا ! عاشقم ، عاشق ترم کن به دیدارت

خدایا ! خطا کردم ، به بزرگی و عظمتت ببخشم

خدایا! با همه گناهانم ببخش و بیامرزم و شهادت را نصیبم گردان

خدایا ! نمی‌دانم با این بار گناهان با چه رویی به پیشگاهت برسم با این همه عشق دیدارت دیگر تحملم را بریده است .

خدایا ! با دیدن یاوران صدیقت احساس حسادت می‌کنم ، راه مرا در کنار یاورانت قرارده»

خدایا ! در این شبهای با عظمت طلوع فجر در کنار رزمندگان اسلام مرا هم با همه رو سیاهی به عظمت روح شهدا ببخش و بیامرز.

خدایا ! خانواده شهدا فرزندان شهدا منتظر پیروزی اسلام هستند ، نصرت نهایی را هرچه زودتر عطا فرما .

بسم رب الشهداء

کد خبر 304260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.