روزهای پیش رو، روزهای پرفروغ افتتاح پروژه درشهر/تلفیق سرعت و کیفیت در اجرا

شهردار اصفهان در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی منطقه ۳ که در قالب برنامه هر هفته چند افتتاح در کتابخانه مرکزی برگزار شد از افتتاح بخش عمده ای از پروژه های شهر در دوماه آینده در اصفهان خبر داد و گفت: روزهای پرترافیکی را از جهت افتتاح پروژه های عمرانی در اصفهان پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد اظهارکرد: بیشتر پروژه های عمرانی در شهر اصفهان به بهره برداری رسیده است و مابقی پروژه های شاخص شهری نیز تا عید فطر به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده، ماه پرترافیکی را از جهت افتتاح پروژه های عمرانی در اصفهان خواهیم داشت.

شهردار اصفهان در ادامه با بیان اینکه منطقه ۳ یک منطقه تاریخی است، گفت: طبق جلسه ایی که در شورای معاونان داشتیم بررسی تلفیق دو منطقه یک و ۳ بررسی شد تا بتوانیم منطقه تاریخی شهر اصفهان را برای اولین بار رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: با تلفیق مناطق یک و سه دولتخانه صفویه خیلی راحت تر با اجرای ۲۰ پروژه احیا می شود که کف سازی و پیاده سازی چهارباغ نیز به تازگی شروع شده  و به دنبال آن احیا باغ های صفویه واحیا جهان نما را خواهیم داشت.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه با این عملیات یک کار ارزشمند میراثی را در هسته مرکزی شهر می توان انجام داد، افزود: در اصفهان ۲ هزار و ۳۰۴ هکتار بافت فرسوده مصوب و۵ گونه بافت فرسوده داریم که ۲۰ درصد از جمعیت و  ۱۲ درصد مساحت شهر را این نوع بافت در بر می گیرد.

وی با بیان این مطب یادآور شد: سند راهبردی بازآفرینی پایداربافت های ناکارآمد شهری تدوین شده است و بر همین اساس راه اندازی منطقه تاریخی شهر اصفهان می تواند موثر باشد.

شهردار اصفهان همچنین ادامه داد: برخی از دفاتر تسهیلگری و خدماتی نوسازی با هدف بازآفرینی محلات تاریخی شهر اصفهان راه اندازی شده و خوشبختانه سه دفتر بازآفرینی را نیز به تازگی در مناطق ۶، ۷ و ۱۴ افتتاح کردیم.

 جمالی نژاد افزود: این دفاتر در منطقه ۶ در محله همت آباد، در منطقه ۷ در خیابان شاهد و منطقه ۱۴ در خیابان زینبیه واقع شده است.

وی با بیان اینکه پروژه هایی که امروز افتتاح شد در نوع خود بی نظیر است  گفت: آزادسازی خیابان آیت الله خراسانی در مرکز شهر بسیار زمان بر و سخت بود که همکاران در منطقه ۳  این مهم را در اسرع زمان به سرانجام رساندند.

وی با اشاره به مشخصات فنی خیابان گفت: خیابان آیت الله خراسانی به طول نزدیک به ۴۰۰ متر و عرض ۱۶ متر با هزینه ای بیش از ۳۴ میلیارد تومان احداث شده است.

 شهردار اصفهان تاکید کرد: احداث این خیابان در روان سازی ترافیک مرکزی شهر به خصوص ترافیک خیابان آمادگاه که محل تمرکز مطب های پزشکان است، نقش موثری دارد.

جمالی نژاد همچنین با اشاره به افتتاح پارکینگ زیرسطحی خیابان آیت الله خراسانی با ظرفیت بالا گفت:  این پارکینگ دومین پارکینگ هوشمندی است که با جدیدترین فناوری ها در طی یکسال اخیر افتتاح می شود که اولین آن درخیابان بزرگمهر قرار دارد.

وی ادامه داد: افتتاح خیابان آیت الله صافی با ۹ میلیارد تومان هزینه در خیابان کمال در مقابل خیابان صاحب الزمان همچنین افتتاح بوستان علوی با مساحت بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع در خیابان ولیعصر را از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که امروز به بهره برداری رسید.

وی به افتتاح سالن کشتی پهلوان مقرب اشاره کرد و گفت: افتتاح این سالن کشتی از آرزوهای دیرینه اهالی منطقه ۳ بود چرا که در این منطقه ورزش کشتی و زورخانه ای با استقبال زیادی مواجه است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه منطقه 3 اصفهان علاوه بر بافت تاریخی، پهلوان خیز هم هست گفت: در سال گذشته سالن زورخانه ای در این مکان احداث شد که با توجه به نیاز منطقه باید سالن کشتی هم ساخته می شد از این رو نسبت به ساخت این سالن اهتمام ورزیده شد.

جمالی نژاد با اشاره به مدت ساخت این سالن کشتی اضافه کرد: از زمان کلنگ زنی تا افتتاح این سالن 6_5 ماه گذشته است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: پروژه هایی در راستای احیای دولتخانه صفوی انجام می شود شامل سنگفرش میدان امام(ره) و خیابان های حافظ و سپه، مرمت ابنیه تاریخی و ساماندهی و مناسب سازی گذرها و بوستان های سطح منطقه نیز از دیگر اقدامات تکمیل شده در منطقه ۳ است.

جمالی نژاد به پروژه مناسب سازی پشت مسجد امام(ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرعت در حال انجام است و در آینده ای نزدیک اطراف میدان امام(ره) نیز بازگشایی و محوطه سازی و کف سازی می شود.

شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در بحث خصوصی سازی از کلانشهر های دیگر عقب تر هستیم گفت: در جلسات مختلف هیات مدیره سازمان اتوبوسرانی مطرح شده که این سازمان و ناوگان به تدریج خصوصی سازی شود از این رو با سرعت بیشتر باید سعی در خصوصی کردن ناوگان کنیم.

 وی یادآور شد: همچنین در جوان سازی این ناوگان تلاش بسیار زیادی کرده ایم و از کلانشهرهای دیگر جلوتریم و ماه به ماه تعداد اتوبوس های خریداری شده به این ناوگان اضافه می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح فاز اول پروژه شهرک سلامت گفت:  قرار بود فاز اول پروژه شهرک سلامت قبل از نوروز با حضور رییس جمهور برگزار شود اما وی قبل از عید به اصفهان سفر نکردند و سفر وی در سال جدید نیز غیر کاری بود از این رو با توجه به عظمت این پروژه قرار است که فاز اول شهرک سلامت با حضور یکی از مقامات کشوری به بهره برداری برسد.

شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت احیای بافت های تاریخی شهر اصفهان گفت: با تفاهم نامه ایی که با میراث فرهنگی تدوین شده است احیای بافت های تاریخی و ساختمان های تاریخی را در دستور کار خود داریم که درحال حاضر کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است.

جمالی نژاد اظهارکرد: امید است رویکرد توسعه شهر را با حفظ میراث به خوبی بتوانیم انجام دهیم که در این راستا نگاهی عمیقی به میراثمان خواهیم داشت و ساختمان جهان نما نیز جزئی از آن خواهد بود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بافت منطقه 3 «ریزدانه» است بیان کرد: به همین دلیل فعالیت در این منطقه بسیار دشوار است و آزادسازی ها به سختی انجام می گیرد.

جمالی نژاد اضافه کرد: اما عزم جدی همکارانمان در شهرداری باعث شده تا ساخت این پروژه ها با سرعت دنبال شود.

وی از افزایش تعداد افتتاح پروژه های شهری در هفته های آتی خبر داد و افزود: هفته های آتی از پروژه های بزرگی همچون شهرک سلامت، تقاطع غیر همسطح استقلال، تقاطع غیر همسطح اشکاوند، قطار شهری و سایر پروژه های به بهره برداری می رسد.

کد خبر 304251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.