اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان

مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اصفهان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  دکتر محمدحسین حریری ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حوزه بهداشت اقدامات بسیار خوبی در قالب طرح تحول سلامت صورت گرفت اما چون مثل حوزه درمان و اقداماتی که درعرصه بیمارستان ها صورت گرفته نمود کمتری داشته، اقدامات حوزه بهداشت تاحدودی از نظر مردم مغفول مانده است. 

وی بیان داشت: مثلا در حوزه بهداشت شاهد اجرای طرح پزشک خانواده شهری و سیستم ارجاع در روستاها بودیم و هر روز طبق برنامه بیماران توسط پزشک خانواده ویزیت می شوند. 

مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در طرح تحول بهداشت شهری که در شهرستان شهرضا در قالب طرح ایراپن به اجرا گذاشته شده یکسری از خدمات از جمله تغذیه، تحرک فیزیکی و غیره ارائه شد که با اجرای این طرح بیماران غیرواگیر چهارگانه نظیر دیابت و بیماران مبتلا به فشارخون و ... شناسایی شدند. 

وی با اشاره به اینکه امسال طرح تحول بهداشت شهری کامل می شود و تنها یک هزار و ۷۱۰ نفر در قالب شرکت ها خدمات بهداشتی را انجام می دهند، گفت: با حضور پزشکان معاینات در این طرح هم انجام شد. 

حریری بیان داشت: همچنین براساس طرح تحول بهداشت روستایی در قالب طرح مقرر شد تجویز مکمل هایی از جمله آهن، اسید فولیک و ویتامین دی و انواع مکمل های دیگر به طور رایگان بین مردم توزیع می شود.

کد خبر 304225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.