صنعت آب و برق کشور استراتژی روشن اطلاع‌رسانی ندارد

مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نیرو گفت: صنعت آب و برق استراتژی روشنی در حوزه اطلاع رسانی ندارد در حالیکه در این خصوص باید برنامه محور حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا ماشاالله تابع جماعت پیش از ظهر امروز در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور، با بیان اینکه روابط عمومی ها باید از جایگاه و شرایط اقتصادی و تکنولوژیک و ... خود آگاه باشند، اطهار داشت: بحث دولت در دهه های اخیر به شکل های مختلفی مطرح شده است و در قرن اخیر از مدیریت سنتی به مدیریت دولتی و پس از آن اداره نوین دولتی و بازآفرینی دولت و اکنون به خدمات نوین تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه سیستم مدیریت امروز چند ویژگی داشته و به حوزه روابط عمومی برمی گردد، افزود: مدیریت امروز به دنبال توسعه دموکراسی است و مهمترین ویژگی این دوره مدیریت جهانی بودن است که باید پاسخگو باشند در حالیکه در نظام سنتی پاسخگویی تنها به مقام مافوق خود پاسخ می داد.

به گفته مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نیرو، در عصر امروز پاسخگویی به تمام سطوح، مراجع گروه های ذینفوذ  نخبگان جامعه و در سطح ملی و بین المللی باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر این دوره نداشتن مخاطب خاص است، گفت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه مخاطب ما هستند.

تابع جماعت با تاکید بر اینکه امروز رسانه ها از شکل سنتی خارج و هر نفر یک رسانه هستند، تصریح کرد: ما در عصری زندگی می کنیم که همه را باید اغنا کنیم.

به گفته وی، در شرایط کنونی و با این ویژگی ها نمی توان روابط عمومی سنتی را پیاده کنیم.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه مسائل روابط عمومی وظیفه همه مدیران است، تاکید کرد: مدیران میانی کارشناسان حرفه ای و تخصصی و ... همه در قبال هم مسئولیت دارند و باید در صحنه روابط عمومی و اطلاع رسانی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمام تصمیم گیری ها باید با نگاه و جایگاه روابط عمومی ها اتخاذ شود، گفت: لازمه این کار حمایت مدیریت و نقش آفرینی روابط عمومی ها است و باید در تصمیم گیری ها روابط عمومی ها دخیل باشند.

تابع جماعت در ادامه به مشکلات حوزه صنعت آب و برق اشاره کرد و افزود: عدم تامین بودجه، مشکلات نیروی انسانی، عدم تشکیلات مناسب برای روابط عمومی، ضعف مدیران و عدم تمایل آنها به پاسخگویی و مصاحبه، تداخل روابط عمومی ها با دیگر بخش ها از جمله مهمترین مشکلات روابط عمومی صنعت آب و برق است.

وی عدم حضور روابط عمومی صنعت آب و برق در تصمیم گیری ها را مهمترین معضل این بخش دانست و پیشنهاد داد: کارگروهی برای بررسی این موضوع تشکیل و تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه یک سری آسیب ها در حوزه روابط عمومی صنعت آب و برق داریم که باید حل شود، گفت: صنعت آب و برق استراتژی روشنی در حوزه اطلاع رسانی ندارد و در این خصوص باید برنامه محور حرکت کنیم.

به گفته تابع جماعت؛ ما در این حوزه برنامه نداریم و انفعالی عمل می کنیم در حالیکه باید به گونه ای پیشگیرانه حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت عمومی در اطلاع رسانی، تصریح کرد: حرکت های کوتاه مدت در این بخش جواب نمی دهد، گفت: در این خصوص نیازمند کمپین اطلاع رسانی در صنعت آب و برق هستیم و نیازمند حرکت پیوسته و مستمر هستیم.

مشاور وزیر نیرو با انتقاد بر اینکه با وجود هزینه های بسیار برای انجام کارهای حرفه ای در صنعت آب و برق با کمبود عکس و مستند مواجه هستیم، بیان داشت: متاسفانه در بحث مکانیزه کردن حوزه روابط عمومی بسیار عقب هستیم همچنین در حوزه تحلیل اخبار دچار ضعف بوده باید جریان سازی در حوزه اطلاع رسانی صورت گیرد.

کد خبر 304214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.