دشمن درصدد گرفتن روحیه انقلابی و تغییر نگرش‌هاست

گلپایگان-مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: : فتح خرمشهر، مهم ترین نتیجه عملیات بیت المقدس و مهم ترین و گسترده ترین عملیات ها در دوران جنگ تحمیلی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان گلپایگان، سردارعبدالله محمودزاده امروز در همایش بزرگداشت سالروز آزادسازی فتح خرمشهر اظهارداشت: دشمن بعث عراق پس از پیروزی انقلاب با مهندسی مدرن و تجهیزات نظامی اطراف کشور را محاصره کرده بود تا بتواند نظام نوپای ایران اسلامی را براندازد.

وی افزود:  بالاخره در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از طریق شمال غرب و غرب و تا ۱۰ کیلومتری شهر اهواز، محاصره آبادان و تصرف کامل خرمشهربه کشور یورش برد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: صدام و نظامیان بعثی، همه همت و  توان خود را برای اشغال خرمشهر به کار گرفتند به طوری که با کشیدن حصارهای دفاعی متعدد به دور این شهر، ساختن خاکریزهای دفاعی گسترده ایجاد میدان‌های مین صورت گرفته بود.

وی تصریح کرد: اما حمله گسترده نیروهای سپاه و ارتش و رشادت‌های آنان سرانجام  پس از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان فتح خرمشهر صورت گرفت.

محمودزاده خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر، مهم ترین نتیجه عملیات بیت المقدس بود، ولی تنها نتیجه آن به شمار نمی آید، در این نبرد که یکی از مهم ترین و گسترده ترین عملیات ها در دوران جنگ تحمیلی است، حدود ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد شد.

وی با بیان اینکه با سلاح تقوا همواره باید با نفس و انسان‌های شیطان صفت مبارزه کرد، بیان کرد: در طول دوران انقلاب مدیران دولتی، استانداران و فرمانداران همه از نیروهای انقلاب هستند و نباید یکدیگر را تخریب و نقد غیر منصفانه کرد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مقام معظم رهبری با تدبیر و اندیشه بلند از آینده نظام خبر دارد و می‌داند اگر خطری کشور و نظام را تهدید کند همین‌ افرادی که با شور و شوق در صحنه‌های سیاسی مختلف  با سلیقه‌های متفاوت شرکت می‌کنند به میدان نبرد با دشمن برمی‌خیزند.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد گرفتن ذائقه،  انگیزه‌ و روحیه انقلابی و جهادی، و تغییر نگرش‌ها است، گفت: تمام کسانی که در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند برای حفظ ارزش‌ها انقلاب و اسلام شرکت کردند  سبب سرافرازی نظام در دنیا شدند.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: صلاحیت انتخابات مورد تأئید شورای نگهبان قرار گرفته است، حاشیه سازی برای انتخابات هنر نیست با دشمن همسو شدن است.

محمودزاده تأکید کرد: در دوران پسا انتخابات قرار داریم و همه باید با اتحاد برای سازندگی کشور تلاش کنیم تا نظام ما در دنیا مقتدرتر از گذشته باشد.

وی اذعان کرد: یادمان نرفته نیروهای سپاه و ارتش جهاد اکبر گونه با چه سختی‌هایی در جنگ ۸ساله و در زمان تصرف‌ کامل شهرهای غرب و جنوب دفاع کردند تا دشمن تا به دندان مسلح و با مجهز به تجهیزات مدرن جنگی را تا فرسخ‌ها از کشور برون کردند. /

کد خبر 304203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.