فعالیت روابط عمومی بدون استفاده از رسانه ناقص است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت روابط عمومی بدون رسانه را ناقص دانست و گفت: یک روابط عمومی بدون استفاده صحیح از ابزار رسانه‌ هرگز در کار خود موفق نمی‌شود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، رضا جعفرزاده صبح امروز در دوازدهمین جشنواره روابط عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه بحث روابط عمومی‌ها به دهه نخست قرن بیستم باز می‌گردد، اظهار کرد: از سال ۱۹۲۳ نیز آموزش درس روابط عمومی آغاز شد و در ایران نیز برای نخستین بار در سال ۱۳۲۷ روابط عمومی به همت شرکت نفت کار خود را آغاز کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روابط عمومی باید پردازشگر بوده و از مهارت‌های بالای ارتباطی، نوشتاری و کلامی برخوردار باشد، افزود: مدیر روابط عمومی باید مدیریت زمان را بداند و با برنامه‌ریزی‌های مناسب در مقابل مجموعه سوالاتی که مطرح می‌شود، مقاوم باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه روش‌های مدیریت روابط عمومی در هر سازمان یا وزارتخانه متفاوت است، تصریح کرد: این تفاوت بستگی به نوع سازمان، بودجه آن و یا خصوصی و دولتی بودن یک سازمان دارد که مدیریت هر کدام از این‌ها روش‌های خاص خود را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه روابط عمومی باید به اهداف باشد و مدیر بتواند سازمان متبوعش را به جهان معرفی کند، ادامه داد: نگاه روابط عمومی در قدیم بیشتر تبلیغاتی بود که در حال حاضر نیز جزو لوازمات آن نیز به حساب می‌آید اما در همه سازمان‌ها به همین سبک نیست.

جعفرزاده افزود: به عنوان مثال نگاه روابط عمومی در سازمان هواپیمایی کشوری به مجموعه، یک نگاه تبلیغاتی نیست و برای این اینکه تمامی ارتباطات تنظیم شود بیشتر بحث حاکمیتی و نظارتی مطرح است و باید طبق اهداف خود دنبال شود.

وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی باید از اطلاعات کافی برخوردار باشند، گفت: شناخت مدیران از ابزارها و ظرفیت‌هایی که برای روابط عمومی استفاده می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری فعالیت روابط عمومی بدون رسانه را ناقص دانست و عنوان کرد: مدیر روابط عمومی بدون رسانه‌ها موفق نمی‌شود چرا که رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارها در این حوزه است.

وی خصوصیات و توانمندی‌های شخصی مدیر روابط عمومی در ایجاد فضاها و میدان‌های کاری در مجموعه تحت مدیریت خود را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یک مدیر در حوزه روابط عمومی باید شناخت کافی بر فضاها و میدان‌های کاری خود داشته باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: از سوی دیگر مدیران رده اول و عالی‌رتبه شرکت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، باید مدیر روابط عمومی خود را به خوبی باور کنند.

وی با ابراز تاسف از عدم حضور مدیران بالادستی در بسیاری از همایش‌ها و نشست‌های تخصصی که در رابطه با روابط عمومی برگزار می‌شود، اضافه کرد: تا زمانی که مدیران رده اول و تصمیم‌گیر سازمان‌ها و ادارات حضور ندارند، نمی‌توانند جایگاه اصلی روابط عمومی را باور کنند و به وسیله آن به عنوان بازوی موثر شرکت خود اهداف را پیش ببرند.

کد خبر 304193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.