هزینه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری برای آزادسازی پروژه های منطقه سه در سال ۹۵

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته برای آزادسازی پروژه های عمرانی منطقه سه، ۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شد که این عدد با توجه به شرایط رکود اقتصادی بسیار قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین کارگر صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر اظهارکرد: منطقه ۳ شهرداری اصفهان با مساحت ۱۱۰۰ هکتار از شمال به خیابان مدرس تا میدان قدس، از شرق به میدان بزرگمهر تا حاشیه زاینده رود و از غرب به میدان انقلاب تا میدان شهدا منتهی می شود.

منطقه 3 اصفهان ، شرایط منحصر به فرد دارد 

وی با اشاره به ویژگی های خاص منطقه ۳ افزود: اجرای عملیات عمرانی در منطقه ۳ از شرایط خاصی برخوردار است چون بافت این منطقه تاریخی، گردشگری و قدیمی است و در مرکزیت شهر اصفهان نیز قرار دارد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مرمت ابنیه تاریخی این منطقه در دستور کار قرار دارد که تاکنون ترمیم و مرمت و سبک سازی مسجد امام علی(ع)، مقبره باباقاسم، منزل تاریخی مقابل آیت الله محقق و مرمت خانه استاد همایی انجام شده است.

کارگر اضافه کرد: مرمت خانه استاد همایی پس از تکمیل در هفته نکوداشت اصفهان در اختیار فرهنگستان شعر و ادب قرار گرفت.

وی در ادامه به اجرای طرح سنگفرش میدان امام(ره) و خیابان های حافظ و سپاه اشاره کرد و گفت: به دنبال پیاده راه کردن میدان امام(ره) آسفالت این میدان و خیابان های منتهی به آن جمع آوری و به سنگفرش تبدیل شد.

پیاده راه کردن چهارباغ عباسی در راستای احیای دولتخانه صفوی

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پیاده راه کردن چهارباغ عباسی به دنبال احیای دولتخانه صفوی در دستور کار است، ادامه داد: در این راستا اکنون نیز سنگفرش خیابان چهارباغ عباسی به دنبال نیز در حال اجراست.

کارگر با بیان اینکه حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور پیاده رو سازی چهارباغ در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: فاز اول این طرح در دستور کار منطقه ۳ شهرداری اصفهان است که با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اجرایی شده و تا هفته آینده به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ هزار توریست و گردشگر طی یکماه گذشته از ابنیه تاریخی شهر اصفهان که عمدتا در منطقه ۳ قرار دارد، دیدن کرده اند.

پروژه کمرزرین در مرحله نازک کاری به سر می برد

وی در بخش دیگر سخنان خود به پیش بینی بودجه ۱۷۰ میلیاردتومانی این منطقه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با مدیریت راهبردی شهردار و مشارکت شهروندان بودجه این منطقه در سال گذشته به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت در واقع با ۱۲۰ درصد افزایش بودجه مواجه بودیم، این مهم در سالی رقم خورد که کشور با رکود اقتصادی مواجه بود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره احیای میدان امام علی(ع) اظهارکرد: طرح احیای میدان امام علی(ع) پروژه عظیم شهری و کشوری است که در مجاورت آن طرح های اقماری زیادی در دست اجراست.

کارگر ادامه داد: در حال حاضر پروژه مجموعه تجاری و پارکینگ کمرزرین به مساحت ۹ هزارمترمربع به صورت مشارکتی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: در این مجموعه ۲ هزار مترمربع به صورت تجاری احداث و ۶۰۰ واحد فضای پارک ایجاد می شود.

مدیر منطقه ۳ اظهارکرد: این پروژه برای انتقال مغازه هایی که در مسیر میدان جلوخان مسجدجامع قرار دارند، در دستور کار قرار گرفت که اکنون مرحله سفت کاری آن تکمیل و در مرحله نازک کاری است.

افتتاح پروژه های فرهنگی ، خدماتی ، ورزشی و عمرانی در منطقه

کارگر با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه ۳ کمبود پارکینگ و ورود و خروج به هسته مرکز شهر است ، گفت: در این راستا با احداث خیابان آیت الله خراسانی به موازات خیابان آمادگاه حدفاصل خیابان باغ گلدسته تا خیابان استانداری به طول ۳۵۰ متر، پارکینگی در زیرسطح این خیابان با ظرفیت پارک ۲۵۰ واحد ساخته شد.

وی اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح پارکینگ و خیابان آیت الله خراسانی هستیم که در عرض کمتر از یکسال احداث شد این در حالی است که اجرای فعالیت های عمرانی در مرکز شهر بسیار سخت است.

وی اعلام کرد: بالغ بر ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه های بهره برداری ۴ پروژه ای است که امروز با حضور مدیران شهری و شهروندان به بهره برداری می رسد.

کارگر همچنین به تکمیل احداث خیابان آیت الله صافی در محله جویباره قدیمی به طول ۳۵۰ متر اشاره کرد و گفت: با احداث این خیابان دسترسی محلی به مسجدجامع آسان می شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سرانه پایین فضای سبز شهر اصفهان گفت: با توجه به بافت متراکم و قدیمی منطقه ۳ احداث بوستان سخت و زمانبر است اما با این وجود در بافت فرسوده و متراکم امامزاده اسماعیل در خیابان هاتف بوستانی محلی به وسعت ۷ هزار مترمربع احداث شد.

کارگر همچنین احداث سالن کشتی به مساحت ۲ هزارمترمربع در مجاورت زورخانه مولا علی(ع) را از دیگر طرح های آماده بهره برداری این منطقه معرفی کرد.

وی در ادامه به حجم آزادسازی های انجام شده در این منطقه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای آزادسازی پروژه های عمرانی منطقه سه، ۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی هزینه شد که این عدد با توجه به شرایط رکود اقتصادی بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه همکاری مردم را در اجرای پروژه های شهری احساس کردیم، تاکیدکرد:  به طور حتم تمامی این فعالیت ها با همکاری و مشارکت شهروندان به اجرا رسیده است.

آماده هرگونه مشارکت برای بافت تاریخی منطقه ۳ هستیم

مدیرمنطقه ۳ شهرداری اصفهان در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: ۳ هزار بافت تاریخی فرسوده در این منطقه وجود دارد که آماده هرگونه همکاری با ساکنان و مشارکت کنندگان برای احیا و بازسازی آن هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: درخواست های زیادی برای تبدیل منازل مسکونی به تجاری وجود دارد اما از آنجایی که ساختمان های تجاری در این منطقه بسیار زیاد است، مجوزی برای ساختمان تجاری جدید داده نمی شود و ممنوع است.

کارگر با اشاره به مشارکت در ساخت فرهنگسرای باران به صورت سالن چندمنظوره ورزشی گفت: در سال ۹۳ یک سالن ورزشی ۳ هزار متری در این منطقه افتتاح شد؛ ورزشگاهی هم در خیابان ابن سینا به بهره برداری رسیده و می توان گفت ارتقاء سرانه ورزشی در اولویت کار قرار دارد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان همچنین با اشاره به وضعیت کنونی فعالیت طلاسازان این منطقه تاکید کرد: پیگیر دستورالعمل های قانونی برای حل این مساله با همکاری شهرداری و اتحادیه آن هستیم تا بتوانیم آن ها را از این منطقه جابه جا کنیم.

کارگر اضافه کرد: به منظور ساماندهی دست فروشان این منطقه نیز سعی شهرداری بر این بوده که با آنان مراعات کنند از طرفی دستور قضایی برای برخورد با موتورسیکلت فروشان خیابان سروش نیز انجام  و ۵ تا ۱۰ درصد از ساماندهی آنها باقی مانده است.

وی به اولویت های پروژه های این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد : اتمام پروژه میدان امام علی(ع) و فاز سوم آن  و احیای دولتخانه صفوی از اولویت های برنامه اصفهان ۱۴۰۰شهرداری است.

کد خبر 304177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.