از غلو تا واقعیت آمریکا

«آمریکا از نظر جنگ روانی کاری می‌کند که کشورهای منطقه را مرعوب کند؛ یعنی ایران هراسی راه می اندازد تا سلاح و تجهیزات بفروشد.»

خبرگزاری ایمنا - گروه سیاسی - محدثه احمدی: ایران را کشوری تروریست خواندند. کشوری که همیشه خواهان صلح است. این برچسب دقیقا از سوی کشوری زده می شود که پرورش دهنده داعش است و برای رسیدن به منافع خود، در نشستی با نام مبارزه با داعش، پول سلاح‌های خود را برای رویارویی با ایران، از جیب عربستان برمی‌دارد. گرچه آمریکا خود می‌داند مبارزه با دست پرورده خود یا همان داعش، ادعایی بیش نیست اما شاید با تشکیل نشست‌هایی با کشورهای دیگر این موضوع را از سر خود بردارد. عربستان برای تشکیل این نشست علاقه بسیاری نشان داده بود؛ دعوت از 17 کشور عربی و اسلامی برای مشارکت با ترامپ. این گردهمایی گرچه با نام مبارزه با داعش و ایجاد صلح در جهان تشکیل شده بود، اما واقعیت پشت پرده پنهان بود؛ ماهیتش مبارزه با شیعیان در ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان بود.

«از آنجایی که آمریکایی‌ها، چه دموکرات‌ها و چه جمهوری خواهان منطق ندارند، همیشه از راه جنگ و فشار می‌خواهند به اهداف ناحق خود برسند؛ لازمه این موضوع، قدرت در منطقه است که آمریکا این قدرت را ندارد؛ بیشتر حرف‌های آمریکا غلو است، تا یک واقعیت»؛ این اعتقادی است که سردار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم دارد و نشان می‌دهد رویارویی با ایران توهمی بیش نیست؛ چراکه این بار هم مثل همیشه قدرت نمایی ایران در مقابل قدرت دروغین آمریکا و عربستان به چشم می‌خورد.

این وضعیت در حالی است که ایران قدرت خود را به نمایش می‌گذارد و چون آمریکا دست خود را خالی می‌بیند اقدام به ایران هراسی از طریق جنگ روانی می‌کند. جنگ روانی همان عملیات طراحی شده ای است که برای انتقال اطلاعات و شاخص‌های انتخاب شده به مخاطبان خارجی برای تأثیرگذاری بر احساسات، انگیزه ها، استدلال بی طرفانه و در نهایت رفتار حکومت ها، سازمان ها، گروهها و افراد خارجی به کار می‌رود. به عقیده سردار کوثری «آمریکا از نظر جنگ روانی کاری می‌کند که کشورهای منطقه را مرعوب کند؛ یعنی ایران هراسی راه می اندازد تا سلاح و تجهیزات بفروشد».

ترامپ در خصوص ایران بارها ادعا کرده است که ایران، یک تهدید برای آمریکا و نظم بین المللی به شمار می‌رود و او حتما با این تهدید برخورد خواهد کرد. در حالی که از این سو، سردار کوثری اعتقاد دیگری دارد؛ «آمریکا در خصوص جنگیدن و روبرویی با طرف مقابل هیچ توانی ندارد». 

همانطور که گفته شد اخیرا نشستی با حضور سران کشورهای عربی و اسلامی و رئیس جمهور آمریکا با ماهیت مبارزه با شیعیان ایران، عراق، سوریه و لبنان در عربستان تشکیل شد. در این نشست ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرده است می‌خواهد در جهان صلح ایجاد کند، در حالی که درست در همان نشست با عربستان، بزرگترین قرارداد تسلیحاتی را علیه کشورهای شیعه مذهب از جمله ایران منعقد کرد. این تشکیل ناتوی عربی است که رویکردی ضد ایرانی است و تسلیم کشورهای عربی در مقابل آمریکا را به تصویر می‌کشد. ناتوی عربی چالشی است که ترامپ با سفرش به عربستان به راه انداخته است. «او می‌خواست در کشورهای عربی ناتوی عربی راه بیندازد؛ آمریکا می‌خواست ترسی در دل کشورهای عربی بیندازد تا پول‌های آنها را بگیرد که این کار را با بستن قرارداد 110 میلیارد تومانی انجام داد».


ترس از ایران که اگر آمریکا برای عربستان به وجود نمی‌آورد ممکن بود نتواند سلاح‌های خود را غالب کند ؛ باید ایران  به دروغ تروریست خوانده شود که می تواند به کشورهای عربی دستبرد زند. تنها با این دروغ است که خرید اسلحه از آمریکا، برای عربستان به معنی قدرتمند بودن تلقی شد. در حالی که کوثری تنها با یک استدلال ساده پوشالی بودن این قدرت را نشان می دهد؛ «اگر عربستان قدرتمند بود، حداقل باید یمن را اشغال می‌کرد؛ پس همه نشست‌هایی که در این مورد هستند، غلو سیاسی اند، تا یک واقعیت. اگر سلاح و تجهیزات به تنهایی در میدان نبرد می‌توانست موجب پیروزی شود، تاکنون عربستان بر کشورهای یمنی پیروز بود. این سوال مطرح است که چرا بیش از دوسال است که عربستان نتوانسته‌ پیروز میدان شود؟»

اینجاست که صلح طلبی ایران بر دیگر کشورها مشخص می‌شود؛ این را می‌توان از گفته‌ وروتچینکو، کارشناس نظامی روس، متوجه شد «ایران در حال مبارزه با تروریسم بین المللی است.»

کد خبر 304174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.