روابط عمومی وظیفه صیانت از برند سازمان را برعهده دارد

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان گفت: حفظ و صیانت از برند سازمان، یکی از وظایف اصلی و مدرن روابط عمومی ها در سازمان است.

دکتر احسان مشکلانی با تبریک روز روابط عمومی ها به زحمت کشان این عرصه در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: در هیچ سازمانی غیر از روابط عمومی حفظ صیانت از برند سازمان بر عهده بخش دیگری نیست.

وی در خصوص تاثیر و نقش روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف سازمانی گفت: همانطورکه زبان در بدن انسان یکی از اعضای حیاتی و مهم در ایجاد ارتباطات کلامی، تغییر سبک زندگی و مشخص کردن جایگاه وی در جامعه است، به همان اندازه روابط عمومی ها در یک سازمان موثر و کارآمد هستند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه یک سازمان را در جامعه روابط عمومی آن سازمان مشخص می کند، گفت: یکی از مهم ترین بخش های هر سازمانی در تعاریف جدید و مدرن بخش روابط عمومی است.

وی با تاکید بر  اینکه در دنیا سازمان هایی موفق بوده اند که دارای روابط عمومی های قوی هستند، افزود: در واقع نقش اصلی در موفقیت و شکست هر سازمانی اعم از خصوصی و دولتی مربوط به روابط عمومی هاست.
سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون در یک محیط آشفته و پیچیده قرار داریم و هرروز تغییرات با شیب بالا انجام می شود، روابط عمومی ها نقش بسیار حساس تری پیدا کرده اند، چراکه کنش و واکنش سازمان با محیط، مخاطب شناسی، نیازسنجی و نیازسازی های سازمان بر دوش روابط عمومی هاست.

مشکلانی با اشاره به اینکه جایگاه روابط عمومی در ایران نسبتا پایین است، افزود: در واقع با روابط عمومی استاندارد فاصله داریم.

وی تصریح کرد: تعاریف ما در ایران از روابط عمومی تعریفی بسیار حداقل است. در واقع مدیران در سازمان های ایران نقش روابط عمومی را تنها در مخابره اخبار و گزارشات خلاصه می کنند. در حالیکه روابط عمومی از نظر علمی در یک سازمان مسئول ارتباط با مشتریان، مدیریت مشتریان و مهم تر از همه حفظ و صیانت از برند سازمان در جامعه است.

وی بیان کرد: اگر ذینفعان مرتبط با سازمان از جمله مشتریان و مردم و کارکنان سازمان را بررسی کنیم متوجه می شویم که یکی از وظایف کارکنان روابط عمومی ها ارتباط با کارمندان داخل مجموعه است و در این حالت هم حفظ و صیانت از برند سازمانی نمود پیدا می کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان  در خصوص اینکه روابط عمومی ها در ایران تغییری داشته اند یا خیر گفت: در پاسخ می توان گفت در زمانی که چندان هم دور نیست، 80 درصد روابط عمومی ها تخصصی در این حوزه نداشتند، ولی امروزه با توجه به اینکه هنوز با تعریف جهانی فاصله داریم اما حدود 70 درصد روابط عمومی ها در سازمان ها کسانی هستند که دارای مدرک تحصیلی در حوزه علوم ارتباطات و یا روابط عمومی هستند و سوابق بالایی در این حوزه کسب کرده اند.

وی اضافه کرد: در واقع این روزها در راستای تخصصی شدن روابط عمومی ها گام برداشته ایم.

دوازدهمین جشنواره روابط عمومی های استان اصفهان جهت ارزیابی عملکرد یکساله (اول فروردین تا پایان اسفند ماه سال گذشته) دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی استان اصفهان به میزبانی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان و همکاری شهرداری اصفهان سوم خردادماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 304171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.