اعتبار ۵۰۳ میلیارد ریالی برای روکش آسفالت معابر در سال ۹۶

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از اعتبار ۵۰۳ میلیارد ریالی برای روکش آسفالت معابر در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، آسفالت معابر یکی از نیازهای اساسی در جوامع شهری برای ساکنان است چراکه تردد آسان در شهر چه از نوع سواره و چه از نوع پیاده نیازمند معابری هموار و یکدست در سطح آن است. در این راستا مدیریت شهری اصفهان طی دو سال اخیر نهضت آسفالت معابر را در دستور کاری خود قرار داده است.

ایرج مظفر معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این باره گفت: آسفالت مناسب معابر و مشکلاتش سالهاست که دغدغه مشترک شهروندان و مدیران شهری است، چرا که معابر حجم بسیاری از مساحت شهر را  به خود اختصاص می دهد و یکی از فضاهای مهم شهری هستند که رفت و آمد به صورت مداوم در آنها جریان دارد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر پایدار را از دیگر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت مناسب معابر است، بنابراین توجه به معابر به عنوان شریانهای اصلی  شهر، گام مهمی در هدایت و کنترل ترافیک شهر است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه رسیدگی و نظارت بر کیفیت معابر در شهر باید در اولویت قرار گیرد، اظهارکرد: در سال گذشته مناطق ۸ ، ۱۵ و  ۱۰ به ترتیب بیشترین سهم در ترمیم آسفالت معابر مناطق  را به خود اختصاص دادند.

مظفر با بیان اینکه امسال برای روکش آسفالت معابر 503 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای دوام و ماندگاری آسفالت معابر باید زیرسازی خیابان ها از نظر  دفع آب ها، وجود چاه ها و سفره های زیرزمینی، مکان های نشتی آب و زهکشی مدام بررسی و کنترل شود و سپس آسفالت ریزی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه آسفالت بزرگراههای شهر به دلیل ترافیک سنگین و وسایل نقلیه بیشتری که در آنها تردد می کند، یک لایه بیشتر از معابر دیگر دارد، عنوان کرد: اجرای آسفالت در معابر اصفهان بر اساس استانداردها انجام می شود .

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: تامین نیاز شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی از جمله آسفالت معابر و به طوری کلی زیرساخت هایی که توسط شهرداری ها پایه گذاری می شود، همه و همه در نهایت به پویایی اقتصاد شهر منجر می شود.
 

کد خبر 304154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.