توجه فعالان اقتصادی اصفهان باید به بازارهای آفریقا و آسیا متمرکز شود

مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان خواستار توجه فعالان اقتصادی استان به دیگر بازارهای جهانی غیر از چند کشور همسایه، مانند بازارهای آفریقا و آسیا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مسعود صفاری پور در نخستین جلسه کمیته تحلیل آمار تجارت خارجی استان اصفهان در سال ۹۶، افزود: حضور مکرر استان‌های کشور در بازار کشورهای همسایه و تمرکز واحدهای تولیدی روی برخی کشورهای انگشت شمار، شرایط مطلوب را برای رقابت تولیدکنندگان داخلی در بازارهای خارجی از بین برده و رقابت را برای آنها سخت کرده است.

وی اضافه کرد: اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور باید جایگاه ویژه ای در صادرت داشته باشد.

صفاری پور گفت: نمایندگان بخش خصوصی باید مشکلات صادرکنندگان استان را بصورت کلی و جزیی در کمیته تحلیل آمار تجارت خارجی استان بررسی و مسئولان آنها را دنبال کنند.

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: صادرکنندگان استان بطور کامل از معافیت مالیاتی برخوردار نیستند.

قاسمعلی جباری افزود: با اینکه در قانون، صادرات، معاف از مالیات است اما ممیزان دارایی، کاهش میزان صادرات واحدهای تولیدی را به مثابه درآمد پنهان محاسبه می‌کنند.

مدیر روابط عمومی گمرکات استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۵ استان اصفهان دو هزار و ۸۹۲ تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار به ۹۸ کشور جهان صادر کرد.

مسعود امینی افزود: فروردین امسال ۳۲۰ هزار تُن کالای صادراتی به ارزش ۹۹ میلیون دلار از اصفهان صادر شد که جایگاه این استان را به رتبه پنجم استان‌های صادرکننده ارتقاء داد.

وی فلزات سنگین، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مصنوعات سنگ، گچ و سیمان، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، محصول شیمی آلی، مواد پلاستیکی و اشیا آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات چُدن و آهن را به ترتیب ۱۰ فصل عمده صادراتی استان اصفهان برشمرد.

امینی افزود: عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، تایلند، عمان، پاکستان، چین، ترکیه، ترکمنستان و ارمنستان ۱۰ کشور مقصد صادراتی استان در فرودین سال ۹۶ بوده است.

وی اضافه کرد: تایلند و عمان بعنوان دو مقصد جدید صادراتی استان شناخته می‌شود.

کد خبر 304138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.