یارگیری خوب، فرجام خوش + جدول

رتبه نهایی تیم‌ها در جدول لیگ شانزدهم با نحوه یارگیری فصل گذشته آنها تناسب دارد به این ترتیب که پرسپولیس به عنوان قهرمان قاطع لیگ جمع ارزش بین‌المللی بازیکنانش نیز از سایر تیم‌ها بیشتر است.

به گزارش ایمنا، در بین تمام باشگاه‌های ایرانی در حال حاضر جمع ارزش بازیکنان پرسپولیس و استقلال در بازارهای جهانی از همه بیشتر است. اختصاص یافتن عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی لیگ شانزدهم به این ۲ تیم و حضور توأمانشان در جمع ۱۶ تیم پایانی این دوره از لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که یارگیری مناسب سال گذشته سرخابی‌ها در پایان فصل نتایج موردنظر آنها را نصیبشان کرده است.

در سوی دیگر این طیف تیم‌های ماشین‌سازی، صبا و سیاه‌جامگان قرار دارند که از این جمع ۲ تیم اول در پایان فصل با سقوط به دسته پایین‌تر با سطح اول فوتبال ایران خداحافظی کردند. البته ماشین‌سازی پس از صعود به لیگ برتر حضور پُرسروصدایی در نقل و انتقالات تابستانی گذشته داشت اما باشگاه تبریزی در آن مقطع بیشتر سراغ بازیکنان سرشناسی رفت که از دوران اوج خود فاصله گرفته بودند.

وضعیت تیم‌های اصفهانی هم با رتبه نهایی آنها در جدول لیگ شانزدهم تناسب دارد. سپاهان که مشترکاً با تراکتورسازی به ترتیب پس از پرسپولیس و استقلال گران‌قیمت‌ترین تیم لیگ را در اختیار داشت در لیگ پنجم شد و ذوب‌آهن که از این حیث در رده چهارم بود در پایان فصل هم به رتبه چهارم رسید.

کد خبر 304106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.