بدنه متخصص شهرداری نگران تغییرات نباشند/ بدنبال ایجاد اتاق شیشه ای هستیم

رئیس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح طلبان در اصفهان گفت: تغییر در ساختار تشکیلاتی با ملاک شایسته سالاری و تخصص در مدیریت شهری صورت خواهد گرفت چراکه کارکنان شهرداری انتظار دارند کرامت آنها بیش از پیش حفظ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  قدرت الله نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 420 نفر برای شورای اسلامی شهر اصفهان کاندید شده بودند که با وجود 20 صندوق باقی مانده لیست امید با میزان قابل توجهی بالاتر است بر همین اساس پیروزی قاطعانه اصلاحات را در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام می کنم و چشم اندازی برای اصفهان تعیین شده که مردم شهر از فضای یأس و ناامیدی امروز خارج شده و نگاه روشنی به آینده داشته باشند.

وی ادامه داد: البته تغییر در ساختار تشکیلاتی با ملاک شایسته سالاری و تخصص در مدیریت شهری صورت خواهد گرفت چراکه کارکنان شهرداری انتظار دارند کرامت آن ها بیش از پیش حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از هر انتخابات، وجود شایعات و گمانه زنی ها امری طبیعی است، گفت: شهرداری اصفهان 14 سال زیر نظر عده ای خاص مدیریت می شده اما اولویت اصلاح طلبان اداره امور شهر با جلب رضایت مردمی است.

نوروزی با تشریح مسائل موردنظر اصلاح طلبان اصفهان عنوان کرد: مسائل فعلی اصفهان شامل محیط زیست، زاینده رود و نگاهی نو به گردشگری است که با یک نگاه توسعه ای و علمی اجرایی می شود.

وی با اشاره به برنامه تدوین شده اصفهان 1400 شهرداری اصفهان تاکید کرد: فعالیت شهرداری و شورای اسلامی شهر در زمینه های مختلفی همچون فرهنگی، اجتماعی و اجرایی است که بیشترین اصلاحات برنامه اصفهان 1400 در همین حوزه هاست.

وی رمز پیروزی اصلاحات اصفهان نتیجه 2 سال کار تشکیلاتی و 3 ماه کار مستمر ستادی دانست و افزود: تعامل و تلاقی انتخابات شورای شهر با ریاست جمهوری توانست پیروزی اصلاحات در اصفهان را دو چندان کند.

رئیس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح طلبان در اصفهان ادامه داد: نفر اول لیست امید با 160 هزار رأی و نفر سیزدهم این لیست با 104 هزار رأی اختلاف زیادی با افراد کاندیدا در لیست های دیگر دارد. از طرفی معدل سنی لیست امید 42 سال و مرکب از متخصصان و بانوان است.

وی با تاکید بر این که سیاست های اصلاح طلبی این است که همه چیز باید شفاف باشد، گفت: همه افراد کاندیدا در لیست امید وابسته به جریان های شناسنامه دار و دارای کارنامه تشکیلاتی هستند.

وی عدم مشارکت مردم در امور شهری را  نشانه عدم توسعه یافتگی دانست و گفت: آرمان شورای اسلامی شهر منتخب تحقق مشارکت حداکثری مردم است چراکه در اصفهان تاکنون شوراها به هیچ نهادی پاسخگو نبوده اند اما امیدواریم این دوره به جریان اصلاحات پاسخگو باشند.

نوروزی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بدانند که شهرداری درون شورا جای دارد نه بر شورای اسلامی! بر همین اساس شورای شهر فعالیت های زیادی می تواند انجام دهد که تا امروز مغفول مانده است؛ امروز مردم دچارعزلت  اجتماعی شده اند و شهرداری نیز دچار  یک بی قانونی شده است که امیدواریم با یک اتاق شیشه ای این امر تحقق یابد.

وی اضافه کرد: یک دست بودن شورا می تواند پاشنه آشیل عملکرد آن باشد همان طور که این مسأله  در دوره اول شورای اسلامی شهر تهران اتفاق افتاد و ما باید از آن درس بگیریم. گروه اندیشی در کار تیمی تخصصی چندان خوب نیست اما این مسأله در لیست امید اصفهان جای ندارد چراکه همه منتخبان این لیست سالهای متمادی کار تشکیلاتی کرده اند.

رئیس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح طلبان در اصفهان با بیان اینکه تعارض تا حدی که برای به دست آوردن تعالی باشد بد نیست، یادآور شد: باید شهرداری انتخاب شود که قدرت تغییر داشته باشد البته تغییر باید براساس منطق و اصول شایسته سالاری و تخصص انجام شود بنابراین بدنه متخصص شهرداری نباید نگران تغییر باشند چراکه شایسته سالاری را در امور سیاسی نمی بینیم برهمین اساس هر کس این ویژگی ها را داشته باشد می تواند در نظام اداری شهرداری مشغول باشد.

وی در بخش دیگری از صبحت های خود به وضعیت آرای کاندیدای میان دوره ای اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: تصور ما این بود که سید مجید موسویان پیروز این رقابت است اما با اضافه شدن آرای روستاها، آرای حسن کامران بیشتر شد.

کد خبر 304039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.