هدایت تحصیلی، زمینه‌ساز انتخاب رشته‌ آگاهانه و آزادانه دانش‌آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: در بحث هدایت تحصیلی، ما به دنبال ایجاد زمینه‌ای برای انتخاب رشته‌ آگاهانه و آزادانه برای دانش‌آموزان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیض در همایش هدایت تحصیلی قطب غرب کشور با بیان این که حضور بیش از ۴۱ میلیون نفر درانتخابات نشان ازمردم سالاری دینی درکشور و انتخاب آگاهانه مردم دارد، اظهار کرد: احترام به رأی اکثریت نشان ازآزادی مصرح درقانون اساسی مبتنی بر آموزه های دینی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش افزود: در فرآیند انتخابات مسائل و کم لطفی‌هایی به آموزش و پرورش شد که منجر به آن گردید که رهبر معظم انقلاب اسلامی درسخنرانی خود به مناسبت هفته‌ معلم مسائلی را مطرح فرمودند که نیاز به توجه دارد.

الگوی توسعه متوازن رشته ای یک نیاز ملی است

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند «توطئه‌ای درجریان است که ریشه آن در خارج از کشور است»، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند اعتماد مردم را به آموزش و پرورش از بین ببرند که این بی‌اعتمادی به ضررکل نظام است.

فیض با بیان این که باید با توجه به الگوی توسعه متوازن رشته ای که یک نیاز ملی است، تصمیم آگاهانه و آزادانه را برعهده شخص دانش‌آموز قرار دهیم، عنوان کرد: در مقدمه‌ شیوه‌نامه هدایت تحصیلی آمده است که ما دنبال ایجاد زمینه‌ای برای انتخاب رشته‌ آگاهانه و آزادانه برای دانش‌آموزان هستیم.

وی تصریح کرد: در هدایت تحصیلی دانش‌آموز را به سمت انتخابش سوق می‌دهیم اما او را مجبور به انتخاب نمی‌کنیم، پس باید به گونه‌ای عمل کنیم که گرایش به رشته‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای را افزایش دهیم.

کد خبر 304025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.