جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در اصفهان همیشه جریان‌ساز بوده است

محمدرضا کریمی‌صارمی در خصوص جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان همیشه جریان‌ساز بوده و امیدوارم که با حمایت و توجه بیشتر به این جشنواره این جریان‌سازی ادامه داشته باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، محمدرضا کریمی‌صارمی عضو هیات انتخاب بخش سینمای بین‌الملل سی‌امین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به خاطر استمرار آن یکی از افتخارات سینمای ایران است و از اعتبار بسیار خوبی در دنیا برخوردار است و مخاطبان زیادی هم دارد. امیدوارم که همزمان با برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان در دیگر شهرها نیز به سینمای کودک بهای بیشتری داده شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این جشنواره عنوان کرد: نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی این جشنواره یکی از نقاط قوت است و باعث پیشرفت سینمای کودک خواهد شد. برگزاری جشنواره راهکارهای خوبی برای سینمای کودک و نوجوان خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بین فیلم‌هایی که امسال در جشنواره حضور دارند فیلم‌های بسیار خوبی وجود دارد که در بحث تربیتی جامعه می تواند کمک زیادی کند. فیلم‌هایی که بچه‌ها با دیدن آن‌ها در مورد آینده خود به فکر فرو خواهند رفت، فیلم‌هایی که به موضوعاتی پرداخته و نشان داده می‌شوند که همه چیز برای رسیدن به هدف امکانات نیست و با حداقل‌ها هم می‌توان به اوج رسید. این فیلم‌ها می‌تواند باعث جریان‌سازی صحیح در ذهن کودکان و نوجوانان شود. بچه‌ها از اینکه به صورت مستقیم آن‌ها را نصیحت کنیم خسته شده‌اند و سینما می‌تواند با قدرت جاذبه خود حرف‌های مگو را برای آنها بازگو کند.

کریمی‌صارمی در مورد فیلم‌های انتخاب شده گفت: در بخش بین‌الملل و به خصوص فیلم‌های انیمیشن آثار خوبی در جشنواره حضور دارند، بهترین کمپانی‌های تولید فیلم انیمیشن و فیلمسازان بزرگ این عرصه آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کرده‌اند، البته فیلم‌های سینمایی خوبی نیز در جشنواره حضور دارند.

دبیر جشنواره انیمیشن تهران در مورد قدرت سینما و اثرگذاری آن بیان کرد: رسالت تصویر در دنیای کودک هنوز هم از قدرت خوبی برخوردار است و پرده سینما در تمام دنیا هنوز هم از لحاظ اثرگذاری حرف اول را می‌زند. هنوز فیلم‌های پر فروش سینمای دنیا فیلم‌های ژانر کودک و انیمیشن‌ها هستند. تنوع موضوع در سینما از جذابیت آن کم نکرده و فقط کار را برای فیلمسازان این حوزه کمی سخت‌تر کرده است.

وی در مورد ارتباط سینما با آموزش و پرورش گفت: اگر در کشور ما شرایط را برای حضور دانش‌آموزان در سینما برای دیدن فیلم‌ها فراهم کنیم قطعا استقبال بسیار خوبی از طرف کودکان و نوجوانان و حتی خانواده‌های آن‌ها صورت خواهد پذیرفت و اگر بتوان نقد و بررسی‌ها را به شهرستان‌ها برد که بچه‌ها از نزدیک با فیلمسازان آشنا شوند، قطعا هم از لحاظ استقبال از سینما و فیلم‌ها و هم از لحاظ تربیتی می‌توان تاثیرگذار بود. تمامی این طرح‌ها نیاز به هدایت و حمایت دارد تا بتوان به دستاوردهای بهتری دست یافت. سینما می‌تواند بخشی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ما را پر کند که جزو سلامت‌ترین اوقات فراغت بچه‌ها است.

کریمی صارمی تاکید کرد: سینمای کودک می‌تواند رابطه بسیار خوبی با نقش تربیتی در کودکان داشته باشد و می‌توان حرف‌ها و موضوعاتی که سنگین و سخت است و کودکان نمی‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند را از طریق سینما برای این قشر سنی بیان کرد. سینما بیش از ۵۰ سال در کشور ما برای ارتباط با کودکان در حال فعالیت است، اما ما به صورت کامل از این هنر بهره نبرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمده آثار تولیدی سینمای کودک و نوجوان آثار ارزشی و ایدئولوژیک بوده است، اما باید نگاه ویژه‌ای به این ژانر در سینما داشت و برای مخاطبان سینمای کودک شرایط مناسبی را مهیا کرد و سالن‌هایی را برای این قشر از جامعه فراهم کرد تا بتوانند بیشتر با سینما ارتباط برقرار کنند./

کد خبر 304001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.