نقش تاثیرگذار شهرداری در بازگرداندن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان بستری بسیار مناسب برای معرفی هر چه بهتر فضای تاریخی و کهن ایران است و شهرداری اصفهان نقش بسزایی در بازگشت این جشنواره به اصفهان ایفا کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در اصفهان سال گذشته با وقفه ای مواجه شد اما با رایزنی ها و پیگیری های متعدد شهردار اصفهان، شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و همچنین با نگاه مثبت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انعقاد تفاهمنامه ای قرار شد جشنواره فیلم کودک و نوجوان همه ساله بدون تفکیک در اصفهان برگزار شود.

وی با بیان اینکه بهترین مکان برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، اصفهان است، تصریح کرد: فضای تاریخی و کهن اصفهان فضای بسیار مناسبی برای برگزاری جشنواره است و نمایش فیلم نیز به عنوان هنر هفتم می تواند نقش بسزایی در رشد فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: میهمانان خارجی مختلف که در این جشنواره حضور پیدا می کنند بسیار علاقمند به آشنایی با فضای تاریخی و کهن ایران هستند و بهترین بستر برای معرفی ویژگی های بی نظیر ایران در تمامی حوزه ها شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان است.

وی با اشاره به نقش شهرداری اصفهان در برگزاری سی امین جشنواره فیلم کودک ونوجوان افزود: شهرداری در این زمینه نقش بسیار پررنگ و فعالی دارد و یکی از پایه های اصلی برگزاری این جشنواره جدای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری اصفهان است.

ارزانی با بیان اینکه  یکی از مسائل مهم در برگزاری این جشنواره تجدید نظر در روش برگزاری بود، تاکید کرد: نحوه دعوت از میهمانان، برنامه های جنبی و برنامه های مربوط به سفارش فیلم کودک به منظور حضور و فراهم کردن فضا برای فیلمسازان جوان از جمله مباحثی بود که برای بهتر شدن کار پیشنهاد شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم فراهم کردن فضایی شاد و حضور کارگردانان مطرح در این فضا و ارتباط دست اندرکاران سینمای جوان اصفهان با این کارگردانان به رشد و ارتقاء فرهنگی و هنری شهر اصفهان کمک می کند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره در اصفهان افزود: با تصمیمات جمعی صورت گرفته قرار شد جشنواره فیلم کودک و نوجوان پس از ماه مبارک رمضان و در تیرماه برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره برندی برای شهر اصفهان محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه هیچ کاری عاری از نقص وایراد نیست نظرات و همدلی مجموعه مسئولین شهر و شهروندان می تواند اصفهان را در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره یاری رساند. باید همگان به این جشنواره به عنوان یکی از کارویژه های فرهنگی هنری شهر اصفهان نگاه کرده و از آن دفاع کنند تا سال های آینده نیز جشنواره فیلم کودک و نوجوان با قوت بیشتر در اصفهان ادامه یابد./

کد خبر 303967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.