نقش بی بدیل شهرداریها درکارآفرینی و ایجاد مشاغل دانش بنیان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان ضمن تاکید بر نقش بی بدیل شهرداری ها در کارآفرینی و ایجاد مشاغل دانش بنیان گفت: گسترش بازار کار فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدامی مناسب در جهت کارآفرینی و ایجاد ثروت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعدازظهر امروز وحید حیدریان در همایش «شهرداری کارآفرین و جایگاه مشاغل دانش بنیان» اظهار کرد: بدون توسعه پایدار، توسعه و آبادانی شهرها ممکن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداریها با ساماندهی مشاغل، ایجاد زیرساختها و بسترهای مناسب رونق کسب و کار بخش خصوصی می توانند به کار آفرینی کمک شایانی کنند، اضافه کرد: در این میان کمک به  مشاغل دانش بنیان که با شرایط و آمایش سرزمین ما سازگار بوده و بازدهی بالایی دارند دراولویت هستند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در جمع مدیران ادارات و سازمانها و کارآفرینان استان عنوان کرد: به عنوان مثال گسترش بازار کار فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به آنکه بیشترین فارغ التحصیلان(ICT) کشور به نسبت جمعیت در اصفهان وجود دارد، اقدامی مناسب در جهت کارآفرینی و ایجاد ثروت است.

وی ضمن قدردانی از حضور اساتید، متخصصان و کارشناسان مرتبط در این نشست علمی افزود: در این راستا یکی از اقدامات موثر میتواند ایجاد شهرک فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شهرداری اصفهان با همکاری دولت و بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات باشد و تجربه دنیا نیز نشان داده که ایجاد قطبهای کسب و کاری متمرکز با موفقیتهای اقتصادی خوب و در نتیجه ایجاد مشاغل پایدار همراه است.

حیدریان به معیارهای اداره شهرها نیز اشاره کرد و گفت: کارایی عملکرد شهرداری یعنی اداره شهر با منابع و هزینه های کمتر و اثربخشی عملکرد یعنی افزایش کیفیت زندگی و رضایت مندی شهروندان 2 معیار اصلی اداره شهرها هستند.

وی ادامه داد: برای دستیابی به ارزش های فوق نیازمند فرآیندهای کاراتر و اثربخش‌تر هستیم. در اینجا سوال اصلی این است که این فرایندها چگونه شناخته و به کار گرفته می شوند.

 وی اضافه کرد: فرایندهای کارا و اثر بخش از طریق خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی  به دست میآیند و شهرداریها برای اداره بهتر شهر باید به سمت توسعه کار آفرینی بروند.

مدیرعامل سازمان فاوا تغییر تدریجی نقش شهرداری از ارائه دهنده خدمات(Service Provider)  به ارائه دهنده برنامه‌ برای حل معضلات شهری از سوی کارآفرینان را بسیار ضروری بیان کرد و گفت: شهرداری باید زمینه ساز و فراهم کننده بسترهای ارائه خدمات شهری باشد تا کارآفرینان بتوانند بر پایه این بسترها به ارائه خدمات مورد نیاز شهر با راهکارهای خود بپردازند .

وی تاکید کرد: از مهمترین زمینه های رشد خلاقیت و نوآوری که منجر به ارائه خدمات به شهروندان می شود ارائه داده‌های باز (Open Data)  از سوی شهرداری‌های کارآفرین است چرا که وقتی داده‌های درست و به روز در اختیار همگان قرار گیرد آنگاه کارآفرینان میتوانند با ارائه راهکارهای خلاق علاوه بر ارائه خدمت به شهروندان به ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی بپردازند و با افزایش تولید ناخالص محلی(GRP)  به ارتقاء جایگاه شهر کمک کنند.

حیدریان در ادامه به همکاری موثر بین شهرداری اصفهان و مراکز علمی و پژوهشی استان نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا در قالب پروژه های تحقیقاتی و اجرایی و نیز تربیت دانش آموختگان مناسب نیازهای استانی و شهری می توان گامهای ارزندهتری برداشت.

وی در پایان با تاکید بر روابط خوب شهرداری اصفهان با شهرهای خواهرخوانده خاطرنشان کرد: با برقراری روابط اقتصادی موثر بین اصفهان و شهرهای خواهر خوانده نیز می توان از ظرفیت‌ها و توانمندیهای طرفین در ایجاد اشتغال استفاده کرد.

کد خبر 303947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.