تسهیل و ارزان‌شدن ویزای چین برای‌بازرگانان

بیست و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با تصویب آیین‌نامه پژوهش، تاکید بر تسهیل و ارزان شدن ویزای چین برای بازرگانان و پیشنهاد راه‌اندازی دفتر کنسول گری چین در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در بیست و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان رشد ۷۰ درصدی گردشگران بازدیدکننده از اصفهان را گامی ارزشمند در توسعه کسب‌وکار شهری برشمرد و گفت: مهم‌ترین موضوع مذاکرات تجاری اتاق بازرگانی اصفهان با همتایان خارجی، توسعه صنعت گردشگری اصفهان است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری اصفهان و گوانجو چین، بیان داشت: در این تفاهم‌نامه بر توسعه روابط تجاری  و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو طرف تاکید شد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان برگزاری ۴۸ جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان را نشان از همدلی و همراهی هر دو بخش برشمرد و گفت: پیگیری مصوبات این شورا به‌صورت مرتب و منظم  در دستور کار دبیرخانه شوراست.

وی برگزاری همایش‌ها و سمینارهای آموزشی با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی را  مهم‌ترین رویکرد اتاق طی دو سال گذشته برشمرد.

تصویب آیین‌نامه پژوهشی اتاق بازرگانی  اصفهان

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار انجام پژوهش‌های کاربردی از سوی اتاق نسبت به فضای کسب‌وکار استان شد و گفت: آیین‌نامه پژوهشی اتاق بازرگانی پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون‌ها  به تصویب رسید.

مصطفی رناسی تاکید کرد: اعضای اتاق بازرگانی می‌تواند موضوع‌های  پیشنهادی خود را به  شورای پژوهش اتاق ارایه کنند تا پس از طی شدن مسیر قانونی انجام شود.

تسهیل و ارزان شدن ویزای چین برای ایرانیان

عضو هیات رییسِ اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با انتقاد از تمایز صدور ویزا برای ایرانیان در سفارت چین، گفت: در درب ورودی سفارت چین مبلغ ویزای چین برای ایرانیان ۱۰۰ دلار و برای اتباع غیرایرانی ۳۰ دلار اعلام‌ شده است که نوعی تبعیض بین ایرانیان و سایر اتباع مقیم ایران است.

قاسم علی جباری افزود: هزینه ویزای بازرگانان ایرانی در چین بیشتر از سایر کشورهاست و مدت‌زمان آن از یک‌ساله به ۳۰ روز کاهش‌یافته است.

وی همچنین با اشاره به کسری کالاهای وارداتی چینی گفت: تفاوت وزن در اغلب کالاها مشاهده می‌شود و نیاز است که مسئولین نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 303938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.