زنگ سینما در مدارس طرحی فوق‌العاده است

کارگردان شناخته شده سینمای ایران گفت: سال‌هاست که ما در این زمینه صحبت کردیم که آموزش و پرورش باید فرصتی را برای سینما و بچه‌ها در نظر بگیرد.

به گزارش ایمنا، پوران درخشنده، کارگردان سینما در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: به هر حال جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان فرصتی را فراهم می‌کند که خانواده‌ها با مسائل کودکانشان آشنا بشوند. این جشنواره به ما کمک می‌کند که بتوانیم دنیای فانتزی کودکان را تصویر کنیم و به همین دلیل هم برگزاری‌اش اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اگر قرار بر این است که کودکان آینده‌ساز باشند، باید بدانیم که آنها آینده را بر مبنای میزان توجه و اهمیتی که خانواده و جامعه به آنها داده، می‌سازند و ما نیز می‌توانیم با تولید فیلم‌های سینمایی برنامه‌ریزی ‌بهتری برای آن انجام دهیم، پس با این اوصاف فردی که در عرصه سینمای کودک فعالیت می‌کند باید به اندازه‌ای با روحیات و زندگی گروه‌های سنی مختلفی که با مصداق کودک تعریف می‌شوند، آشنا باشد که بتواند برای این قشر سنی فیلمی مناسب و اثرگذار بسازد.

کارگردان فیلم سینمایی «رابطه» ادامه داد: از نظر من فعالان عرصه سینمای کودک باید عاشق، با انگیزه، جستجوگر و به روز باشند و با یک ذهن خلاق خوب دنیا و عوالم ویژه گروه سنی کودکان را برای خودشان تصور کنند، زیرا نباید به عنوان یک بزرگسال برای کودک فیلم بسازید، بلکه فیلمساز باید خود را منطبق با فضای فکری و علایق کودک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش طرح نواخته شدن زنگ سینما در مدارس را طرحی فوق‌العاده دانست و تصریح کرد: سالهاست که ما در این زمینه صحبت کردیم که آموزش و پرورش باید فرصتی را برای سینما و بچه‌ها در نظر بگیرد. امروزه زنگ سینما، زنگ موسیقی و زنگ شادی در همه جای دنیا وجود دارد، اما متأسفانه ما به هیچ کدام آنها توجه نمی‌کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» گفت: وقتی که بچه‌ها از عوالمی که می‌توانند به واسطه آنها در جمع حضور پیدا کنند، دور می‌شوند به سوی کارهای انفرادی و تک‌نفره روی می‌آورند، ولی اگر بتوانند به همراه همکلاسی‌ها و معلمهایشان فیلم ببینند و راجع به فیلم‌ها اظهارنظر کنند، خلاقیت قوی‌تری خواهند داشت و می‌توانند نفسی بکشند. ما باید با توجه به نقش بسزای اجرای طرح زنگ سینما در مدرسه، برای تقویت قدرت تخیل و خلاقیت کودکان، اهمیت خاصی به فیلم و سینمای کودک بدهیم.

درخشنده در ادامه به نقش مثبت تعامل میان کشورها در تولید فیلم‌های سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: قاعدتا این تعامل مفید واقع می‌شود، از سویی چون سینمای کشورهای دیگر حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و ما نیز در ادبیات کهن خود حرف‌های بسیاری برای کودکان داریم که بسیار مهم هستند، پس می‌توان در تعامل و تبادل تجربه با آنها هم به دستاوردهای خوبی در زمینه تولیدات بخش کودک رسید.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و افزایش فعالیت‌ها در زمینه سینمای کودکان و نوجوانان در سطح داخلی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: بهتر است که ارتباط جهانی و وسیعی را با دنیای کودکان داشته باشیم و از تخیلات، قصه‌ها و مباحثی که در ادبیات، داستان‌ها و آیین‌های خود داریم، استفاده کنیم و در نهایت با توجه به کیفیت محتوایی و فنی، جذابیتی را در سینمای کودکان و نوجوانان به وجود بیاوریم./

کد خبر 303923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.