آزادی خرمشهر، نماد واقعی عزم ملت ایران و حماسه ای فرا تاریخی

امام جمعه فولادشهر گفت: همانطور که فتح خرمشهر گره گشای سال های دفاع مقدس بود، نزدیکی به افکار و اذهان نسل جوان کشور با طرح مبانی نظام انقلاب اسلامی در جنگ نرم بسیار گره گشا و مهم است و ارزشی کمتر از فتح خرمشهر و یا شکست حصر آبادان ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جمع مردم فولادشهر با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس به عنوان برجسته ‌ترین عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نظامی ۸ سال دفاع مقدس ثبت شده است، اظهار کرد:  سوّم خرداد سالروز فتح خرمشهر در سال ۶۱ در عملیات مقتدرانه و پیروز مندانه بیت المقدس است و از این جهت باید گفت در بین تمام عملیات ‌هایی که در طول دوران جنگ تحمیلی برای بیرون راندن  ارتش متجاوز عراق از اراضی اشغالی ایران یا برای پایان دادن به جنگ انجام شده، هیچ‌کدام به بزرگی، اهمیت، افتخارآمیزی و ماندگاری عملیات بیت المقدس نیستند.

وی افزود باید توجه داشت که فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود؛ بلکه معجزه الهی و امداد غیبی بود که به ‌دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد.

امام جمعه فولادشهر آزادی خرمشهر را حماسه ای فرا تاریخی دانست و تصریح کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگترین و استراتژیک ترین عملیات های هشت سال دفاع مقدس است که طی چهار مرحله مختلف نهایتا منجر به آزادسازی خرمشهر شد و بی‌تردید فتح خرمشهر، از دو جهت بسیار حایز اهمیت بود.

آزادی خرمشهر، حماسه ای فرا تاریخی

سرافراز سوم خرداد را فرصتی برای بازنگری حماسه‌هایی که در تاریخ ماندگار شد دانست و ادامه داد: با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله جدیدی شد و قوای اسلام با حمله‌های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آوردند و از سوی دیگر این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.

وی اضافه کرد: آنها پیش از این فکر می کردند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران، جایگزین رژیم دست‌نشانده سابق و ژاندارم منطقه که با انقلاب اسلامی از میان رفته بود بشود تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود، اما پس از فتح خرمشهر نه تنها اندیشه تصرف ایران غیرممکن شد، بلکه‌ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت و آن‌ها را وادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند.

سوم خرداد فرصتی برای بازنگری حماسه‌هایی که در تاریخ ماندگار شد

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: رزمندگان اسلام در اولین اقدام خود پس از آزاد سازی شهر، نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند و خبر آزاد سازی خرمشهر به سرعت در همه جا طنین افکند و ملت ایران اسلامی را که مدت ها در آرزوی شنیدن چنین خبر مسرت بخشی بودند، غرق در شادی و سرور کرد.

وی بیان کرد: این مسئله که حضرت امام رضوان الله علیه فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ این مبالغه نبود بلکه واقعاً از نظر کارشناسی نظامی، فتح این منطقه ای که به صورت دژ تمام عیار نظامی در آمده بود امکان پذیر نبود.

سرافراز یاداور شد: باید به این مهم توجه داشت که حزب بعث عراق با پشتیبانی تمامی ابر قدرتهای جهان به خاک ایران اسلامی تجاوز کرده و دشمن در گام اول خیال جدا کردن خوزستان را از جمهوری اسلامی ایران در سر داشت و خرمشهر ۳۴ روز زمین گیر شد اما جوانان و رزمندگان برومندمان با ایمان و غیرت خود مقاومت کردند و در آخر عملیات بیت المقدس را طرح ریزی و اجرا نمودند.

فتح خرمشهر دنیا را مبهوت کرد

وی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر دنیا را مبهوت کرد، گفت: در عملیات بیت‌المقدس، ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و عشایر نقش موثری داشتند و با آزادسازی خرمشهر دشن به خوبی متوجه شد که نمی توان با دین و غیرت آحاد مردم بخصوص جوانان ایران اسلامی در گیر شد.

امام جمعه فولادشهر اذعان کرد: عملیات بیت‌المقدس موجب بازگرداندن روحیه به نیروهای مسلح و مردم شد و بعد از این عملیات بود که جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به پیروزی‌های بزرگی دست یافت.

وی متذکر شد: مقاومت مردم خرمشهر، فصل مهمی در هشت سال دفاع مقدس است، حماسه‌ای از یاد نرفتنی که مردم این شهر با سلاح عزم و ایمان در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند، سوم خرداد و فتح این شهر، نمونه بارزی از جهادی آگاهانه و شجاعت تمام عیار این امت است.

سرافراز باز خوانی حماسه فتح خرمشهر را ضرورتی برای مهندسی فرهنگی کشور در برای جنگ نرم داست و تاکید کرد: پس از فتح خرمشهر هم دشمن به عمق قدرت نظام جمهوری اسلامی و جایگاه حقیقی آن در میان مردم پی برد و هم بر قدرت نظام در میان مردم و در نظام بین الملل افزوده شد  از این رو کارشناسان معتقدند دشمن که پس از فتح خرمشهر از شکست دادن نظام در جنگ سخت و نظامی ناامید شد، اتاق فکرهای خود را برای آغاز جنگ نرم تشکیل داد.

باز خوانی حماسه فتح خرمشهر ضرورتی برای مقابله با جنگ نرم

وی خاطرنشان کرد: اما امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوانان ایران خرمشهرهایی مهم و تأثیرگذار را در پیش دارند که باید آنها ‌را آزاد سازند، نه در میدان جنگ نظامی بلکه در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است، اقداماتی که ویرانی‌های جنگ نظامی را به‌دنبال ندارد و حتی آبادانی و رونق و فایده هم برای کشور دارد اما این فتح‌ها با سختی‌ها و مشکلات بیشتری روبه‌روست و نیازمند استقامت و تلاش بیشتری است.

امام جمعه فولادشهربا بیان اینکه توجه به زمان آغاز جنگ نرم علیه نظام می تواند در تقویت اراده های ما موثر باشد تصریح کرد: توجه به این نکته که دشمن پس از ناامیدی از شکست خوردن ایران در جنگ سخت به جنگ نرم روی آورد، می تواند عمق خباثت و کینه آنها از این نظام را آشکار کرده و ما را در حرکت بی وقفه در این مسیر تقویت کند باید توجه داشت که جنگ نرم علیه نظام ما ادامه جنگ تحمیلی و فعالیت در عرصه جنگ نرم مانند فعالیت در میادین دفاع مقدس است که بعد انگیزشی فعالین جنگ نرم را تقویت می کند.

وی در پایان گفت: باید به این مهم توجه داشت همانطور که فتح خرمشهر گره گشای سال های دفاع مقدس بود، نزدیکی به افکار و اذهان نسل جوان کشور با طرح مبانی نظام انقلاب اسلامی در جنگ نرم بسیار گره گشا و مهم است و ارزشی کمتر از فتح خرمشهر و یا شکست حصر آبادان ندارد.

کد خبر 303915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.