چهار سال برای صعود به جام جهانی برنامه‌ریزی کرده بودیم

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی گفت: برای کسب سکوی مسابقات قهرمانی آسیا و صعود به رقابت‌های جهانی هندبال ساحلی برنامه‌ریزی کرده بودیم.

سید حسن افتخاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد کسب مقام سوم مسابقات قهرمانی آسیا و صعود به مسابقات جهانی، اظهار کرد: در کل تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۶ مرحله اردوی تدارکاتی را پشت‌سر گذاشت که پنج مرحله از این اردوها در اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: از آن‌جا که فرصت حضور در بازی تدارکاتی خارجی را نداشتیم تورنمنت هفته نکوداشت اصفهان باعث ایجاد آمادگی خوبی برای هندبالیست‌های ملی‌پوش کشورمان شد.

افتخاری افزود: تیم‌ها از سطح خوبی برخوردار بودند و نسبت به دوره قبل آماده‌تر در این مسابقات حضور داشتند. به‌خصوص ویتنام و تایلند که در هندبال ساحلی بانوان و میزبانی مسابقات هندبال ساحلی فعال هستند. در مجموع تیم‌های آسیای شرقی در رشته‌های ساحلی بسیار قوی عمل می‌کنند.

سرمربی تیم هندبال ساحلی کشورمان تصریح کرد: از چهار سال گذشته برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی کرده بودیم. مسابقات مختلفی برگزار کردیم و تمام تلاش‌مان را انجام دادیم تا بازیکنان هندبال ساحلی اختصاصی این رشته باشند و در این امر هم موفق بودیم و با کمترین وابستگی به بازیکنان هندبال سالنی تیم را بستیم و تنها ۲ بازیکن هندبال سالنی در ترکیب تیم ملی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با کسب مقام سومی مسابقات قهرمانی آسیا و صعود به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ اسپانسرهای بیشتری برای حمایت از این رشته ورود پیدا کنند، گفت: تورنمنت‌های اروپایی از خرداد ماه تا شهریور ماه برگزار می‌شود که نباید فرصت حضور در این رقابت‌ها را از دست بدهیم. برای کسب آمادگی لازم باید در مسابقات برون مرزی شرکت کنیم و از همه مهم‌تر بازیکنان امید و جوان را با فضای مسابقات بیشتر آشنا کنیم تا بتوانیم تیم شاخص‌تری را برای شرکت در مسابقات جهانی آماده کنیم.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان عنوان کرد: از همه کسانی که در مدت سه، چهار سالی که برای شرکت در این مسابقات فعالیت می‌کردیم از تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان حمایت کردند تشکر می‌کنم. به‌خصوص از سازمان ورزش شهرداری اصفهان برای برگزاری مسابقات هفته نکوداشت اصفهان، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مدیریت پروژه ناژوان و در رأس همه آن‌ها از مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان تشکر ویژه‌ای دارم.

وی تأکید کرد: بیشترین بار هندبال ساحلی بر دوش اصفهان بود و بیش از چهار اردوی تدارکاتی تیم ملی در اصفهان برگزار شد. زمین و امکانات را برای‌مان فراهم کردند تا بتوانیم تمرینات خوبی را داشته باشیم. اگر کمک و حمایت مسئولان شهرداری اصفهان نبود قطعاً به این نقطه دست نمی‌یافتیم و با کمک و حمایت آن‌ها بود که موفق به کسب سهمیه جهانی شدیم.

کد خبر 303911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.