۵۰۰ ویژه‌برنامه بزرگداشت حماسه سوم خرداد با شعار «من انقلابی‌ام»

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در نشستی خبری به تشریخ برنامه‌های این ستاد پرداخت.

به گزارش ایمنا، نشست خبری سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و پنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، به منظور تشریح برنامه‌های این ستاد پیش از ظهر امروز در محل ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سردار کارگر در ابتدای این نشست ضمن تبریک حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه به مقام معظم رهبری، مردم و رئیس جمهور منتخب نکاتی را درباره عملیات آزادسازی خرمشهر مطرح کرد و گفت: عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد از شب ۱۰ اردیبهشت آغاز شد و تا سوم خرداد طول کشید و قریب به ۵۵۰۰ متر مربع عراضی اشغال شده آزاد شد. این عملیات در معادلات نظامی و جهانی بسیار اثر گذاشت و شعار ما می‌توانیم با این عملیات به جهانیان ثابت شد.

وی ادامه داد: امام(ره) هم فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این درسی برای همه ما برای توکل بر خدا است. از این لحاظ آزادی خرمشهر نفطه عطفی نه فقط در تاریخ دفاع مقدس که در تاریخ کشور ماست. در تقویم ما روز فتح خرمشهر به نام مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده و این نشان می‌دهد هرجا مقاومت و از خودگذشتگی باشد به پیروزی خواهیم رسید.

سردار کارگر سپس به تشریح ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت حماسه سوم خرداد در سال ۹۶ پرداخت و گفت: ۵۰۰ برنامه اصلی در سراسر کشور در این حوزه طراحی شده که با شعار من انقلابی‌ام از روز سه‌شنبه دوم خرداد آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌هایی همچون آذین بندی، برگزاری ایستگاه صلواتی و سایر برنامه های عمومی در سطح شهرها اشاره کرد و تبین دستاوردهای دفاع مقدس، برگزاری مراسم ویژه و تجدید میثاق فرماندها نظامی با امام راحل (ره) و به صدا درآمدن زنگ مقاومت و پیروزی در رأس ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد در مدارس، مساجد، کلیساها، صداو سیما، کشتیها و همه نقاط کشور را از دیگر برنامه‌های این روز معرفی کرد.

سردار کارگر با اشاره به روز ۴ خرداد که به نام روز دزفول و روز مقاومت و پایداری نامگذاری شد از تلاش برای افتتاح موزه دفاع مقوس دزفول خبر داد.

غبارروبی مزار شهدا، تبیین نقش رهبری با سخنرانی فرماندهان در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌ها از دیگر برنامه‌های ایام بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.

به گفته سردار کارگر مهمترین برنامه در این راستا برگزاری دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران و شهدای فتح خرمشهر با حضور هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران و با حضور ریاست جمهوری است که در روز سوم خرداد شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.

برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس در دانشگاه ها و مساجد، ۱۸۵ مراسم در سراسر کشور، ۳۰ مسابقه فرهنگی، ۱۵ مراسم شب شعر، ۲۵ نشست تخصصی، ۱۷۹ برنامه در صدا و سیما و
رونمایی ۲۱۹ عنوان کتاب از دیگر برنامه‌هایی بود که سردار کارگر به برگزاری آن‌ها اشاره کرد.

برگزاری اولین کنگره سرود ترانه و تصنیف دفاع مقدس، برگزاری جشنواره فانوس با محوریت فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس، بازنشر استیکر شهدای دفاع مقدس در فضای مجازی و میزبانی فینال جام حذفی فوتبال در خرمشهر از دیگر تمهیدات این ستاد برای بزرگداشت حماسه سوم خرداد است.

بهمن کارگر در پایان اظهارات خود با تأکید براینکه «دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است» گفت: باید پس از فضای انتخابات این فرصت را غنیمت بشماریم و فضای کشور را به سمت وحدت ببریم. دایره دفاع مقدس آنقدر گسترده هست که همه سلایق احزاب ادیان و دیدگاه‌ها در آن جا می‌گیرند. دفاع مقدس متعلق به همه مردم است.

وی افزود: حماسه حضور در انتخابات و اینکه دشمن امروز حتی جرأت نمیکند نگاه چپ به کشورمان داشته باشد همه از برکت خون شهدا است و با پشتوانه همین خون‌ها است که آینده بسیار خوبی در انتظار نظام جمهوری اسلامی است./

منبع:مهر

کد خبر 303903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.