بیماری تب مالت در نطنز کنترل شد

نطنز- رئیس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: شبکه دامپزشکی نطنز با همکاری برخی از نهادها توانست بیماری تب مالت را به طور کامل کنترل و ریشه‌کن کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، سید محمد مهدی نظام طاهری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز با همکاری برخی از نهادها توانسته است تب مالت را تا 99 درصد کنترل و ریشه‌کن کند.

وی افزود: تب مالت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می شود که باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌ کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز گفت: این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین پیرامون تب کریمه کنگو بیان کرد: خوشبختانه هیچ مورد ابتلای دام به تب کریمه کنگو در نطنز وجود ندارد، ولی با گرم شدن هوا امکان شیوع این بیماری وجود دارد که کارشناسان این نهاد با آموزش های لازم به دامداران و نظارت به دام ها، از شیوع این بیماری جلوگیری خواهند کرد.

نظام طاهری پیرامون فعالیت های این نهاد در سطح شهرستان نطنز تصریح کرد: در شهرستان نطنز، پرورش دام، طیور و آبزیان انجام می شود که به عنوان مثال بیش از 90 واحد پرورش طیور و 2 واحد پرورش آبزیان در حال فعالیت هستند که با آموزش ها و نظارت های لازم خوشبختانه تاکنون هیچ مورد بیماری و یا مشکلی نداشته ایم.

وی افزود: اخیرا پرورش آبزیان در نطنز افزایش یافته است که اکنون 2 واحد پرورش ماهی یکی در شهر طرق رود و دیگری در روستای ابیانه در حال فعالیت هستند که در واحد شهر طرق رود، تخم ماهی های قزل آلای فرانسوی را به بچه ماهی های 3 گرمی تبدیل کرده و به فروش می رساند.

کد خبر 303881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.