سامانه متحرک ثبت تخلف تا سال ۹۷ در تمام مناطق شهر راه اندازی می شود

مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: سامانه متحرک ثبت تخلف تا سال ۹۷ در تمام مناطق شهرداری اصفهان راه اندازی می شود و خودروهای گردشی ثبت تخلفات مجری این طرح است.

همایون یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با راه اندازی این سامانه مدیریت  و کنترل ترافیک شهر اصفهان  تنها از طریق دوربین ها اعمال نمی شود بلکه خودروهای گردشی ثبت تخلفات، مجری این طرح خواهند بود.

وی با اشاره به سامانه های جدیدی که در برنامه تجهیز مرکز مدیریت وکنترل ترافیک شهرداری اصفهان به نام سامانه های متحرک ثبت تخلفات است، گفت: مشکل عمده ای که در شهر اصفهان شاهد هستیم توقف های دوبل توسط برخی از رانندگان متخلف است که مشکلات ترافیکی زیادی را برای دیگران به وجود می آورد و ما شاهد حجم ترافیکی بالای عبور خودروها هستیم.

مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این طرح سامانه های الکترونیکی بر روی خودروها نصب و با حرکت خودرو به صورت اتوماتیک ۱۸ نوع تخلف که مهمترین آنها پارک های حاشیه ای در محل های غیر مجاز از جمله پارک دوبل، پارک در ایستگاه های تاکسی و اتوبوس و دیگر محل های توقف ممنوع، است را تشخیص، پلاک خودروها ثبت و جریمه برای راننده صادر می شود.

وی یادآور شد: خودروهای مجهز به این سامانه با گردش مستمر در معابر سطح شهر تخلفات را تشخیص می دهند و در نهایت شاهد ترافیک روان تری در شهر اصفهان هستیم.

یزدان پناه با اشاره به اینکه از سال گذشته طراحی و اجرای این سامانه انجام و فعالیت آزمایشی آن از سال گذشته آغاز شده است، یادآور شد: خودروهای مجهز به سامانه متحرک ثبت تخلف با همکاری پلیس راهور در حال گرفتن تخلفات به صورت آزمایشی است و پس از اینکه کد پلیس راهور از طرف واحد اجراییات کشور اعلام شود، تخلفات برای ثبت ارسال می شود.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه متحرک ثبت تخلف در محل های مناطق ۵ و ۶ شروع شده و تا سال آینده در تمام مناطق شهرداری اصفهان راه اندازی می شود.

کد خبر 303857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.